دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طی نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس؛

لایحه عضویت ایران در سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه به مجلس رفت

لایحه عضویت ایران در سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه به مجلس رفت
رئیس جمهور لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازوکار همکاری سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه را به رئیس مجلس تقدیم کرد.
کد خبر : 831985

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازوکار همکاری سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه را که به پیشنهاد وزارت اقتصاد در جلسه ۲۱ دی ماه امسال هیئت دولت به تصویب رسیده بود را برای بررسی در مجلس به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

این لایحه به صورت عادی و بدون قید فوریت بررسی خواهد شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه گسترش فعال و هدفمند ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی و منطقه‌ای و به کارگیری امکانات. ظرفیت‌های بالقوه در راستای اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور، تشکیل مجمعی برای تبادل تجربیات مالیاتی منطقه مورد تأیید است؛ لذا لایحه عضویت ایران در با هدف انتخاب بهترین رویه‌ها میان اعضای این سازمان که می‌تواند نقش مهمی در مدیریت مالیات برای ارتقای توسعه اقثتصادی کشور داشته باشد، به مجلس تقدیم می‌شود.

ماده واحده: به دولت اجازه داده می‌شود در سازوکار همکاری سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه به شرح یادداشت تفاهم پیوست، عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوطه اقدام کند؛ تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت بر عهده دولت است.

**سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه چیست؟

به گزارش آنا، کنفرانس همکاری مالیاتی پهنه راه (بریتاکوف)، اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۷ در شهر «آستانه» قزاقستان با هدف به رسمیت شناختن ضرورت همکاری مالیاتی بلندمدت در راستای حاکمیت مقررات بین‌المللی مالیات، ارتقای فضای کسب‌وکار و در نتیجه ارتقای رشد اقتصادی، تأسیس مکانیزم همکاری سازمان‌های مالیاتی پهنه راه - بریتاکوف - پیشنهاد و متعاقب آن، نخستین همایش مجمع جهانی همکاری سازمان‌های مالیاتی فروردین سال ۱۳۹۸ با حضور ۳۴ عضو ازجمله چین، قزاقستان، اروگوئه و نیجریه در شهر «اوجن» چین برگزار شد.

لایحه عضویت ایران در سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه به مجلس رفت

لایحه عضویت ایران در سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه به مجلس رفت

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته