دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1401 - 17:13
با افزایش پرونده‌های رسوایی مالی؛

مجارستان: پارلمان اروپا یکی از فاسدترین نهادهای جهان است

مجارستان: پارلمان اروپا یکی از فاسدترین نهادهای جهان است
وزیر خارجه مجارستان امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: پارلمان اروپا یکی از فاسدترین نهادها در جهان به شمار آمده و قطعنامه‌های آن نیز معمولاً به جای کمک؛ به اروپا آسیب می‌زند.
کد خبر : 831607

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: پارلمان اروپا یکی از فاسدترین نهادها در جهان به شمار آمده و قطعنامه‌های آن نیز معمولاً به جای کمک؛ به اروپا آسیب می‌زند.

وزیر خارجه مجارستان در این خصوص ادامه داد: من تعداد بسیار کمی از بیانیه‌ها و قطعنامه‌های پارلمان اروپا که به اروپا کمک کند را به یاد می‌آورم. اعتماد به پارلمان اروپا عملاً به صفر رسیده است.

«پیتر سیارتو» اضافه کرد: رویدادهای اخیرِ فساد به وضوح نشان داده است که ما در مورد یکی از فاسدترین سازمان‌های جهان صحبت می‌کنیم. قطعنامه‌های پارلمان اروپا معمولاً به بروکسل آسیب می‌رساند.

این در حالی است که دادستانی بلژیک چندی پیش در بحبوحه تحقیقات درباره فساد مالی گسترده در اتحادیه اروپا، یکی از اعضای پارلمان اروپا که «میم.ت» نامیده شد را بازداشت کرد.

دادستانی فدرال بلژیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصونیت این فرد از پیگرد قانونی، هفته گذشته ملغی شد و یکی از منابع نزدیک به پرونده، مدعی شده که این فرد «مارک تارابلا» نام دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته