دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1401 - 07:09
گفتگو/ فقط گوشه‌ای از قدرت دفاعی ما نمایش داده شد

پایگاه «عقاب ۴۴» نشانه قدرت بسیار گسترده ایران است

پایگاه «عقاب ۴۴» نشانه قدرت بسیار گسترده ایران است
رئیس شورای امنیت کشور گفت: رونمایی از پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش در واقع یک چهره دیگری از قدرت بسیار گسترده جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی -نظامی بود.
کد خبر : 831557

احمد وحیدی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور در گفتگو با خبرنگارگروه سیاست خبرگزاری آنا در پاسخ به این پرسش که با توجه به نمایش پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش تا چه میزان فناوری به این قدرت نظامی کمک کرده است؟ گفت: رونمایی از پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش درواقع یک چهره دیگری از قدرت بسیار گسترده جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی -نظامی بود.

وی بیان کرد: در نمایش قدرت نظامی آن مقداری که قابل نشان‌دادن است به تصویر کشیده شد و همین اقدام، نشانه آن است که قدرت دفاعی ما بحمدالله همیشه رو به ارتقا و رشد بوده است و الان در موقعیت بسیار مناسبی در این حوزه به سر می‌بریم.

گفتنی است، ۱۹ بهمن ماه به مناسبت سالروز بیعت تاریخی هُمافران با امام خمینی (ره) و روز نیروی هوایی، ارتش از یک اقدام راهبردی و تاریخی خود رونمایی کرد.

پایگاه راهبردی، راهکنشی «عقاب ۴۴» یکی از پایگاه‌های ترکیبی نیروی هوایی ارتش است؛ به این مفهوم که هم پرنده‌های با سرنشین و هم پرنده‌های بدون سرنشین در این پایگاه به اجرای مأموریت می‌پردازند. تسلیحات و تجهیزات جدیدی که بر روی جنگنده‌ها تعبیه شده، همه به روز هستند و برای درگیری احتمالی در اهداف راهبردی پیش بینی شده است.

پایگاه «عقاب ۴۴» نشانه قدرت بسیار گسترده ایران است

این پایگاه با در اختیار داشتن اماکنی چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و … این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام مأموریت‌های محوله پذیرا باشند.

این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و بکارگیری عملیاتی انواع جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و حتی جنگنده‌های پیشرفته‌تر را نیز خواهد داشت.

عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته