دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1401 - 12:14
با رد برخی گمانه زنی‌ها؛

دبیرکل ناتو دوره ریاست خود را تمدید نمی‌کند

دبیرکل ناتو دوره ریاست خود را تمدید نمی‌کند
سخنگوی ناتو شایعات مبنی بر تمدید دوره دبیرکلی «ینس استولتنبرگ» بر پیمان آتلانتیک شمالی را رد کرد.
کد خبر : 831497

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، ادعای روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» مبنی بر حصول توافق غیررسمی بین کشور‌های عضو ناتو برای تمدید دبیرکلی «ینس استولتنبرگ» تا بهار ۲۰۲۴، با تکذیب سخنگوی پیمان آتلانتیک شمالی مواجه شد.

این رسانه آلمانی هدف از تمدید دوره دبیرکلی استولتنبرگ را امکان ریاست وی بر هفتاد و پنجمین نشست ناتو عنوان کرده بود که قرار است در آوریل سال آینده به میزبانی واشنگتن برگزار شود.

اما اکنون «اوانا لَنگیسکو» سخنگوی ناتو می‌گوید که دوران دبیرکلی استولتنبرگ در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (۸ مهر ماه ۱۴۰۲) به پایان می‌رسد و وی قصد تمدید آن را ندارد.

لنگیسکو در این باره گفت: وی قصدی برای تمدید مأموریت خود ندارد. استولتنبرگ برای حدود ۹ سال مسئولیت دبیرکلی را برعهده داشته است و آخرین باری که دوره دبیرکلی وی تمدید شد، ماه مارس سال گذشته بود- مأموریتی که تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ ادامه دارد.

 برخی منابع دیپلماتیک می‌گویند که استولتنبرگ پس از کناره‌گیری از سمت دبیرکلی ناتو، فرصت پیدا می‌کند تا به عنوان رئیس بانک جهانی به فعالیت خود ادامه دهد. دوره ریاست «دیوید مالپس» در بانک جهانی در آوریل ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته