دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تأخیر در ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲؛

قطعی اینترنت یا نبود آمادگی مسئولان حج و زیارت؟!

قطعی اینترنت یا نبود آمادگی مسئولان حج و زیارت؟!
در حالی که سازمان حج و زیارت دلیل تأخیر در ثبت‌نام حج تمتع را قطعی اینترنت اعلام کرده بود، به نظر می‌رسد نبود آمادگی و نهایی نشدن قراردادها دلیل اصلی تغییر زمان ثبت‌نام حج ۱۴۰۲ بوده است.
کد خبر : 831366

 به گزارش خبرنگار آنا، در روزهای گذشته تیم اجرایی حج به عربستان سفر کردند تا مراحل اجرایی برای حضور ایرانیان در حج آینده را مهیا و تسهیل کنند. 

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی در این باره گفته است: گروه نخست اعزامی برای برنامه ریزی‌های حج تمتع آتی شامل اعضای دفتر نمایندگی، اعضای گروه اجرایی و کارشناسی مسکن، گروه تخصصی بررسی هتل‌های خود پخت و آشپزخانه‌های مرکزی، نمایندگان مرکز پزشکی و دست اندرکاران حوزه سامانه مسار الکترونیکی هستند.

این در صورتی است که بر اساس برنامه ماه‌ گذشته سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام حج ۱۴۰۲ قرار بود از اواخر دی آغاز شود که در نهایت اعلام کرد به دلیل مشکل در اینترنت کشور هم‌زمان با برپایی کنکور زمان ثبت‌نام حج تمتع به زمانی دیگر موکول می‌شود.

اما نبود امادگی لازم دلیل اصلی برای عدم آغاز ثبت‌نام بود و حتی در روزهای اخیر هم همچنان هزینه حج نهایی نشده تا روند ثبت‌نام شروع شود. به همین دلیل نام‌نویسی هم تا زمان امضای قراردادهای لازم در عربستان امکان‌پذیر نبوده و وقتی تفاهم و قراردادها امضا شد، هزینه نهایی احصا شده و زمان ثبت‌نام مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم هزینه حج آتی را حدود ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است. اما توقع این بود هزینه حج کم‌تر از این مبلغ باشد که تیم احرایی حج هم به همین منظور به عربستان اعزام شده‌اند.

با نهایی شدن قراردادهای اجرایی در عربستان، هزینه ها تعیین و ثبت نام حج تمتع ۱۴۰‌۲ آغاز خواهد شد.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند و اعزام‌ها از خردادماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته