دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1401 - 19:26
با حمله به شبکه برق اوکراین؛

تهاجم روسیه در شرق اوکراین آغاز شد

تهاجم روسیه در شرق اوکراین آغاز شد
نیروهای روسیه پس از چندماه نبرد ایستای توپخانه‌ای با نیروهای اوکراین، محاصره شهر کوچک باخموت را آغاز کرده‌اند که نقطه تمرکز اصلی مسکو در هفته‌های اخیر بوده است.
کد خبر : 831305

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، هم زمان با ادعای روز جمعه مقام های اوکراین در باره آغاز تهاجم زمینی نیروهای روسیه در شرق اوکراین که از مدت ها پیش انتظار آن وجود داشت و پیشروی آنها در باخموت و وهلدار، حملات موشکی روسیه به شبکه برق اوکراین، این کشور را در خاموشی فرو برد.

قرار است پوتین سخنرانی سالانه خود راکه مشابه سخنرانی سالانه رئیس جمهوری آمریکاست و به تاخیر افتاده، در ۲۱ فوریه (۲ اسفند ماه) برگزار کند که در سال گذشته با به رسمیت شناخته شدن اعلام استقلال استان های دونتسک و لوهانسک توسط مسکو، هم زمان بود که پیش درآمدی بر حمله به اوکراین به شمار می رود.

روسیه یک روز پس از بازگشت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از سفر دوره ای اروپایی، با موشک و پهپاد به تاسیسات و شبکه انتقال برق اوکراین حمله کرده و موجب قطع جریان برق در بیشتر بخش های این کشور شده است.

نیروی هوایی اوکراین ادعا کرده که از مجموع ۷۱ موشک شلیک شده نیروهای روسیه، ۶۱ فروند را سرنگون کرده، هر چند گرمان گالوشچنکو وزیر انرژی اوکراین گفته که برق ۶ منطقه از کشورش قطع شده است.

مسکو با تکذیب هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی، گفته که تاسیسات مورد حمله قرار گرفته، با تلاش های جنگی کی یف ارتباط داشته است.

نیروهای روسیه پس از چندماه نبرد ایستای توپخانه ای با نیروهای اوکراین، محاصره شهر کوچک باخموت را آغاز کرده اند که نقطه تمرکز اصلی مسکو در هفته های اخیر بوده است. این شهرک پیش از جنگ نزدیک به ۷۰ هزار تن جمعیت داشته که اکنون بیشتر آنان گریخته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته