عرضه لبنیات با تخفیف در فروشگاههای زنجیرهای و مکانهای مختلف
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، در نشست خبری که روز گذشته به مناسبت افتتاحیه غرف توزیع محصولات لبنی با ۲۰ درصد تخفیف در میادین میوه و ترهبار تهران برگزارشد، علی عبدی مدیرعامل شرکت لبنیات پاک و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی ضمن تشکر از سازمان میادین میوه و ترهبار و همچنین شهرداری تهران به خاطر ایجاد بستری برای توزیع ویژه محصولات لبنی گفت: وظیفه خود میدانیم که در این شرایط سخت اقتصادی کشور، به ویژه در روزهای پایان سال در کنار مردم باشیم و علی رغم شرایط دشوار این روزهای صنایع لبنی، تولید کالای «با کیفیت و ارزان» را در دستور کار قرار دادهایم تا بیش از پیش بتوانیم موجبات خوشحالی و رفاه مردم عزیز را فراهم کنیم.
وی در ادامه افزود: این طرح در غرف ۱۸ میدان میوه و ترهبار شهر تهران برگزار خواهد شد که در آن ما محصولاتی که مشمول قیمت گذاری تثبیتی دولتی هستند را با ۵ درصد تخفیف و سایر محصولات لبنی را با ۲۰ درصد تخفیف در اختیار مردم قرار خواهیم داد که امیدواریم در روزهای پایانی سال و آغاز ماه مبارک رمضان بتوانیم با کاهش قابل توجه قیمتها از طریق حذف واسطهها و عرضه مستقیم کالا برای مشتریان کمکی در جهت ثبات قیمتها داشته باشیم؛ لذا با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت کالاها تا پایان ماه مبارک، شرکت لبنیات پاک نیز ضمن تاسی به دستور جناب آقای مهندس فتاح ریاست بنیاد مستضعفان مبنی بر همراهی حداکثری با دولت محترم، نه تنها افزایش قیمت نخواهیم داشت، بلکه محولات خود را با تخفیف ویژه عرضه خواهیم کرد.
عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه طرح توزیع محصولات لبنی گفت: پیشنهاد کردیم که علاوه بر سطح شهر تهران، اجرای این طرح میتواند به سطح استان تهران نیز گسترش یابد تا تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این تخفیفات ویژه بهرهمند شوند. همچنین پیشنهاد میکنیم که شهرداریها و استانداریهای سایر نقاط کشور نیز با الگوبرداری از این طرح، زمینههای توزیع محصولات لبنی که از کالاهای اساسی مردم است را فراهم کنند که در این راستا شرکت لبنیات پاک برای مشارکت حداکثری با این مجموعهها اعلام آمادگی میکند.
وی افزود: البته در سطح شهر تهران نیز امکان توسعه طرح وجود دارد و میشود از ظرفیت مجموعههایی مانند سرای محلهها، فرهنگسراها، بوستانها و دیگر اماکن اینچنینی بهرهبرداری کرد تا آحاد مردم امکان دسترسی به کالای لبنی با کیفیت و ارزان را داشته باشند.
عبدی خاطرنشان کرد: طرح مشابهی را با پیگیریهای جناب آقای دکتر ساداتی نژاد وزیر محترم جهاد کشاورزی در دستور کار داریم که بنا شد در قالب طرح «فجر تا فطر» از دهه فجر انقلاب اسلامی تا عید سعید فطر، در بازه زمانی حدود ۸۰ روزه، محصولات لبنی منتخب در برخی فروشگاههای زنجیرهای با تخفیفات ویژه عرضه گردد که این طرح هم در راستای جلب رضایت مردم عزیز و غنی شدن هرچه بیشتر سبد مصرفی خانوار است.
عبدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص جایگاه محصولات لبنی در طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: متاسفانه تا کنون بحثی در رابطه با اختصاص سهمی به لبنیات در سبد کالابرگ الکترونیکی مطرح نشده است که به نظرم جای تجدید نظر وجود دارد؛ چرا که لبنیات جزیی از مصارف اساسی مردم محسوب میشود.
وی افزود: در گذشته توزیع گسترده شیر در مدارس کشور انجام میشد که مصرف این شیر حتما تاثیر بسزایی در سلامت فرزندان عزیزمان که آینده سازان کشور هستند میتوانست داشته باشد که متاسفانه این کار خوب سالهاست متوقف شده است.
مدیرعامل شرکت لبنیات پاک اظهار داشت: پیشنهاد کردیم دولت به جای توزیع یارانه نقدی، که هم آثار تورمیِ سوء دارد، هم الزاماً توزیع عدالت در جامعه را تضمین نمیکند و هم لزوماً به مصرف مایحتاج اساسی نمیرسد، تخصیص یارانه کالایی را در دستور کار قرار دهد تا از این طریق، امنیت و سلامت غذایی بخشهای قابل توجهی از مردم را تضمین نماید. وی خاطرنشان کرد: دولت میتواند بجای تخصیص یارانه و سوبسید به صنایع بالادست، آن را به صنایع پایین دست اختصاص دهد. برای مثال دولت که هنگام افزایش قیمت شیر خام از ۶۴۰۰ به ۱۲۰۰۰ تومان نگران کاهش فروش شیر خام، ضایع شدن آن و در نهایت ضربات جبران ناپذیر به دامداران عزیزمان بود، میتوانست با توزیع شیر در مدارس و یا توزیع بستههای لبنی در بین مردم، هم از صنعت لبنیات که صنعتی پایین دست است، حمایت کند، هم از صنعت دامداری و دامپروری که صنعت بالادست لبنیات است، حمایت کند و هم از صنعت کشاورزی که بالادست هر دوی آنها است، حمایت به عمل آورد.
عبدی ادامه داد: در پایان اردیبهشت که حذف ارز ترجیحی از برخی کالاها صورت گرفت، نگرانیهایی از سوی معاون اول رییس جمهور به جناب آقای مهندس فتاح ریاست محترم بنیاد مستضعفان منتقل شد که پس از آن بنیاد مستضعفان با مشارکت شرکت لبنیات پاک طرح توزیع بیش از یک میلیون بسته لبنی در بین خانوادههای تحت پوشش سازمانهای حمایتی کشور مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی، سازمان زندانها و مناطق هدف بنیاد علوی را آغاز کرد که در طرح، ۲۱ میلیون عدد محصول لبنی به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در کمتر از سه ماه کاری در بین ۴ میلیون نفر از هموطنان عزیز توزیع شد که طبق بررسیهای به عمل آماده میزان رضایتمندی این خانوادهها از دریافت این بستهها در مقایسه با دریافت مبالغ نقدی بیشتر ارزیابی شده است که در این طرح بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نشان داد که میشود توزیع یارانه کالایی را جایگزین یارانه نقدی کرد.
انتهای پیام/