دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 15:16
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد:

کارگاه‌های صنایع دستی از حالت زیرزمینی خارج می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد، معاونت صنایع دستی این اداره کل و رئیس میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد ازکارگاه‌های صنایع دستی در شهر یاسوج بازدید و مشکلات این کار گاهای تولیدی را بررسی کردند.
کد خبر : 83099

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دربازدید با انتقاد از وضعیت کنونی کارگاهای صنایع دستی درشهرهای استان گفت: بیشتر کارگاه‌ها درزیرزمین های مغازه‌ها قرار گرفته است که شرایط مطلوبی نیست و باید کارگاه‌های تولیدی در فضای مناسب کسب و کار قرار گیرند و از حالت زیر زمینی خارج شوند.


محمود باقری با بیان اینکه به دنبال ایجاد بازارچه های صنایع دستی در شهرستانهای استان هستیم اظهارکرد: در این خصوص کار شناسان این اداره کل نشست هایی را با شهرداران برگزار کردند و به جمع بندی خوبی رسیدند.


عضو کار گروه سرمایه گذاری در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:برای ایجاد کار گاهای صنایع دستی در چند شهرستان نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم ما به کمک شهرداران زمین مورد نیاز را آماده کردیم.


باقری ابراز داشت: به دلیل تنوع هنرهای دستی و توسعه و فراگیری این صنایع در بین هنرمندان استان ساماندهی این قشر یک ضرورت بوده که در حال پیگیری است


وی افزود: همچنین نداشتن مکان مناسب برای تولید و عرضه صنایع دستی یکی از مشکلاتی است که جامعه هنری صنایع دستی استان با آن مواجه است که با عنایت و توجه ای که استاندار محترم استان و دیگر مسئولان استان داردند به دنبال رفع این مشکل برای توسعه تولید داخلی در استان هستیم.


رئیس میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد در این بازدید با ارایه گزارشی از وضعیت صنایع دستی در شهرستان بویراحمد گفت:در دو سال گذشته اقدامات خوبی برای حمایت هنرمندان صنایع دستی در شهرستان بویراحمد انجام شده است.


محمد حسین زاده با بیان اینکه برای بهبود کسب و کا درشهرستان بویراحمد به دنبال ایجاد کار گاهی صنایع دستی هستیم گفت:بیش از 15 کار گاه فعال صنایع دستی در شهرستان بویراحمد وجود دارد.


وی تصریح کرد:این کارگاها در زمینه گلیم،جاجیم،کیف دوزی و معرق در حال فعالیت هستند و هم اکنون بیش از 3هزار صنعت گر دراین حوزه به صورت انفرادی ،گروهی یا کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته