دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 15:14

استفاده از عنصر هنر برای شناساندن تاریخ استان بوشهر

در مراسم پاسداشت شیخ حسین چاهکوتاهی و روز ملی خلیج فارس معاون استاندار بوشهر، مدیرکل میراث فرهنگی و جمع کثیری از هنرمندان و هنردوستان حضور داشتند که ضمن سخنرانی مسئولان آیین‌های زیبایی از موسیقی سنتی، دف نوازی، موسیقی بومی و بندری اجراشد.
کد خبر : 83095

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی استانداری بوشهر با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) دراین آیین، گفت: این منطقه از کشور برای حفظ مرزهای خلیج فارس به رهبری افرادی چون شیخ حسین چاهکوتاهی، رئیسعلی دلواری، معتقد اهرمی و دیگران از گذشته شناخته شده است.


سعید زرین فر افزود: تاکنون این اطلاعات به نحو مطلوب به نسل جوان و نوجوان منتقل نشده که ما موظفیم برای دادن اطلاعات درست و کامل به این قشر برنامه ریزی و اقدام کنیم.


وی اظهارکرد: دراین زمینه بنیاد ایران شناسی و میراث فرهنگی و حوزه هنری اقداماتی را انجام داده اند ولی کافی نیست و باید به صورت علمی و درست ادامه دادشته باشد.


زرین فر اضافه کرد: در این زمینه اقدامات فرهنگی ضروری بوده وباید از عنصر هنر برای شناساندن تاریخ استان استفاده کرد.


وی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی دراولویت برنامه های استاندار بوشهر قراردارد، بیان کرد: باید با روش‌های مختلف به‌ویژه در زمینه هنر تاریخ بزرگ منطقه خود و کشور را به نسل جوان منتقل کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته