توریستهای چینی هنردوست تبادلات فرهنگی جهانی را تقویت میکنند
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، از سرگیری توریسم گروهی برون مرزی چین به بیست کشور از جمله تایلند، اندونزی و کامبوج نه تنها گام بزرگ رو به جلویی برای ترمیم آسیبهای ناشی از بیماری کرونا است، بلکه نقش مهمیرا را در احیای گردشگری جهانی و صنایع فرهنگی ایفا خواهد کرد.
برخی مسیرها و مقصدها به قدری طرفدار داشتند که رزرو بلیط برای آنها کار بسیار دشواری بود. برای مثال یک تور ده روزه و ۴۰ نفره به کشور نیوزیلند به قیمت نفری ۳۸۳۰ دلار درعرض تنها یک دقیقه بعد از اعلام شدن فروخته شد.
این نشان میدهد که توریسم برون مرزی چین رو به بهبود است و این که مردم این کشور اعتماد کامل به صنعت گردشگری دارند. این امر همچنین به تقویت گردشگری جهانی و صنایع فرهنگی گوشه و کنار جهان کمک خواهد کرد.
قبل از کرونا، علاقه مردم چین به بازدید از موزهها رو به افزایش بود. بر اساس گزارش پکن نیوز، در ۲۰۱۹، محبوبیت تورهای موزه محور به ۱۵۰ درصد رسیده بود. موزه لوور در پاریس، موزی بریتانیا در لندن، موزه هنر متروپلیتن در نیویورک، موزههای واتیکان، موزه مادرید و موزه قاهره در میان محبوبترین موزهها برای توریستهای چینی بودند.
علاوه بر این توریستهای چینی علاقه زیادی به تماشای نمایشهای هنری دارند. در ۲۰۱۹، آنها از تئاترهای زیادی در لندن، مادرید، بارسلون، و سن پیترزبورگ روسیه بازدید کردند. این نشان دهنده داغ شدن تب «توریسم فرهنگی» در میان چینیها است.
طبق گزارشات، قبل از شروع پاندمی کرونا، چین بزرگترین منبع توریستهای برون مرزی در جهان بود. در ۲۰۱۹، چین با ۱۵۵ میلیون تور برون مرزی در جایگاه نخست دنیا قرار گرفت. پیش بینی میشود تا قبل از تابستان ۲۰۲۳، سفرهای برون مرزی چینیها حداقل به ۵۰ درصد میزان قبل از شیوع بیماری کرونا برسد. از سرگیری تورهای گروهی بین المللی چین نشان دهنده استقبال تمام قد این کشور از صنعت گردشگری خودش است.
از زمان از سرگیری گردشگری برون مرزی چین، بسیاری از کشورها برنامههای ویژهای برای استقبال از توریستهای چینی ترتیب داده اند. در طول سال جدید چینی در ژانویه ۲۰۲۳، تایلند از اولین گروه توریستهای چینی با یک مراسم فرش قرمز استقبال کرد. تایلند نیز چینیها را بیشترین توریستهای بازدیدکننده از این کشور معرفی کرد.
مصر نیز پیش بینی میکند که بازگشت توریستهای چینی صنعت گردشگری این کشور را تقویت خواهد کرد. در شهر مونتابان، در جنوب فرانسه، از فانوسهای قرمز برای تزئیین شهر در استقبال از توریستهای چینی استفاده شد.
بنابراین، علاقه مردم چین به موزه ها، نمایشهای هنری و سایر فعالیتهای فرهنگی و آغوش باز کشورهای مختلف به روی آنها همگی به بهبود صنعت گردشگری جهانی و بهبود ارتباطات فرهنگی و درک مشترک در جهان کمک خواهند کرد.
انتهای پیام/