دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1401 - 08:49
کوهکن در گفتگو با آنا:

سه قوه گزارشی از تحقق شعار سال ارائه دهند

سه قوه گزارشی از تحقق شعار سال ارائه دهند
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: سه قوه، نهاد‌ها و مؤسسات، در مورد میزان تحقق شعار سال که به نام «تولید؛ دانش‌‌‌بنیان، اشتغال‌‌‌آفرین» است، در حوزه مسئولیت خود گزارشی را به رسانه‌ها ارائه دهند.
کد خبر : 830866

محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سؤال که به چه میزان شعار سال «تولید؛ دانش‌‌‌بنیان، اشتغال‌‌‌آفرین» محقق شده است؟ گفت: در حد تشخیص و برداشت خودم عرض می‌کنم که معنا و مفهوم شعار سال این است که تمام افراد حاضر در حاکمیت، به فعالیت‌هایی که در حوزه اختیارات و مسئولیت آن‌ها است و ارتباطی با شعار سال دارد، اولویت دهند.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات، مقدورات و محدودیت‌های موجود باید بررسی کنیم که مجموع کسانی که در حاکمیت هستند، در مورد آنچه موضوع شعار سال است چه عملکردی داشته‌اند؟ یک مثال ساده عرض کنم: مثلاً دستگاه قضا اگر توجه ویژه‌ای به شعار سال کرد، باید برای رسیدگی به اختلافاتی که ممکن است در این حوزه ﴿ یعنی حوزه‌ای که محورش شعار سال است﴾ بین دو شهروند، چه حقیقی و چه حقوقی دولتی و غیردولتی ممکن است بروز کند، محاکمی اختصاصی تشکیل می‌داد تا به‌طور تخصصی در این موارد ورود کند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: اگر دستگاه قضایی بگوید برای اعمال مسئولیتم، با توجه به اختیاراتی که دارم در این حوزه، چنین اقداماتی را انجام داده‌ام، بیانگر این است که دستگاه قضایی به این شعار توجه کرده است.

کوهکن گفت: مثلاً در مجلس اگر کمیسیون‌های مرتبط که ارتباط مستقیم با موضوع شعار سال دارند یک بازنگری در قوانین مربوطه انجام داده باشند و یا طرحی آورده باشند که مثلاً این تعداد قانون یا تبصره، مانع ایجاد نموده و کمکی به این حوزه نمی‌کنند و لذا باید حذف شوند یا در مواردی قانون را اصلاح‌کرده باشند تا مسیر را برای کار و تلاش و فعالیت در این حوزه تسهیل کنند، به این شعار توجه کرده‌اند و این امر کاملاً شدنی است.

وی افزود:، چون اعمال حاکمیت از طریق دولت انجام می‌شود، توجه به شعار سال در عملکرد دولت بیشتر خودش را نشان می‌دهد، یعنی اگر دولت در این حوزه بیشتر ورود پیدا کند، نمود بیشتری خواهد داشت و اگر کم‌تر وارد شود، آن هم کاملاً قابل‌تشخیص خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: لازم است که هر سه قوه، نهاد‌ها و همچنین مؤسسات، در مورد میزان تحقق شعار سال که به نام تولید؛ دانش‌‌‌بنیان، اشتغال‌‌‌آفرین است، در حوزه مسئولیت خود گزارشی را به رسانه‌ها ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته