دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1401 - 16:31
رئیس دانشگاه آزاد بوشهر عنوان کرد؛

ایجاد ۱۸ کارگروه تخصصی در دانشگاه آزاد بوشهر برای حل مشکلات

ایجاد ۱۸ کارگروه تخصصی در دانشگاه آزاد بوشهر برای حل مشکلات
سروش حیدری‌سنگستانی گفت: ۱۸ کارگروه تخصصی متشکل از استادان، دانشجویان، کارکنان دانشگاه و متخصصان هر صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ایجاد شده تا مسائل به‌صورت تخصصی بررسی و حل شوند.
کد خبر : 830785

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بوشهر، سروش حیدری‌سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در شورای راهبری زنان و خانواده این دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه در همه عرصه‌های اجتماعی، ملی و صنعتی رسالت بر عهده دارد، اظهار کرد: در همه مسائل، جامعه از دانشگاه انتظار پاسخگویی، ارائه راهکار و بیان مسئله است. از این‌رو ۱۸ کارگروه تخصصی متشکل از اساتید، دانشجویان، کارکنان دانشگاه و متخصصین هر صنعت و حرفه، بازاریان، اهل فن، صاحب‌نظران و... در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایجاد شده تا مسائل به‌صورت تخصصی و با ارائه راهکار بررسی شوند.

وی با تأکید بر اینکه توجه به مسائل بانوان و خانواده جزء رسالت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و با جدیت در حال پیگیری است، افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با عبور از نسل اول و دوم دانشگاهی، به دنبال آموزش و پژوهش صرف نیست و مسئله محوری و حل مسائل اجتماعی را به‌عنوان بخش مهمی از رسالت خود می‌داند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بیان مسئله، ارائه راهکار و تصمیم سازی باید در دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد، عنوان کرد: دانشگاه مکانی برای شبیه‌سازی آنچه قرار است در آینده برای نسل جوان اتفاق بیفتد است. در حقیقت باید در دانشگاه همه چیز مشخص شود، خطا‌ها نشان داده شده و راهکار صحیح و راه و روش اصلاح امور معرفی شود تا نقطه مبهمی در تصور و ذهنیت دانشجو برای ورود به جامعه باقی نماند.

حیدری‌سنگستانی مطرح کرد: عفاف مسئله قابل تأمل جامعه امروز بوده و موضوع بسیار مهم امروز وفاق ملی، همبستگی و ایجاد رابطه قلبی میان افراد خانواده و جامعه و از همه مهمتر صیانت از امنیت و حفظ کیان خانواده است.

**تظاهر در برخی امور مقدس است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه به‌صورت خودجوش در مسائل اجتماعی ورود کرده و نقش و وظیفه اجتماعی خود را انجام می‌دهند، گفت: این اقدامات خودجوش بسیار فاخر و ارزشمند هستند. به‌عنوان نمونه عد‌ه‌ای از بانوان با پوشش و حجاب کامل در بسیاری از محافل عمومی، برنامه‌های تفریحی، ورزشی و گفتمانی خود را انجام می‌دهند که در عمل اثبات می‌کند که حجاب و قوانین شرعی هیچ محدودیتی برای اجرای فعالیت‌ها نیست.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قاضی‌زاده با تأکید بر اینکه تظاهر در برخی امور مقدس است، اضافه کرد: شور اسلامی و انقلابی در جامعه وجود دارد، فقط باید آن را شناسایی، تقویت، مدیریت کرد و به آن جهت داد.

**باید پیام فرهنگی را جذاب و دل‌نشین ارائه داد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان موضوعاتی به دو نکته اساسی اشاره و تشریح کرد: ابتدا با توجه به اینکه مخاطب در مسئله بانوان قشر وسیعی را در برمی‌گیرد باید سطوح عملکردی را مشخص و از پراکندگی امور اجتناب کرد. مسئله مهم دیگر ارائه راه، روش و شیوه‌های جدید و جذاب عملکردی بوده و در این مقوله، زیبایی‌شناسی و فن بیان بسیار مهم و اساسی است. مخاطب زیبایی را می‌شناسد و درک کرده، پس برای اینکه پیام فرهنگی مورد پذیرش قرار گیرد باید محتوا را جذاب و دل‌نشین ارائه داد.

فرشته صافی ادامه داد: دانشگاه با داشتن متخصصان اهل فن، توانمندی بسیاری در این زمینه‌ها دارد و می‌توان از استادان و دانشجویان رشته‌های هنر، روانشناسی، جامعه‌شناسی و ... در این راستا بهره برد.

**پیوست‌های فرهنگی جلسات باید ضمانت اجرایی داشته باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دشتی (خورموج) نیز بیان کرد: کارگروه حجاب و عفاف و بررسی مسائل بانوان در این واحد دانشگاهی نه فقط در دانشگاه؛ بلکه برای جامعه شهرستان در حال فعالیت است.

فخرالسادات هاشمی با تأکید بر اینکه پیوست‌های فرهنگی هر جلسه که با موضوع مسائل اجتماعی برگزار می‌شود باید ضمانت اجرایی داشته باشد، توضیح داد: اگر این مهم اتفاق نیفتد نه تنها اثری بر جامعه نخواهد داشت؛ بلکه افراد نیز انگیزه خود را برای ادامه فعالیت از دست می‌دهند. اگر به دنبال کار اثرگذار هستیم باید با در نظر گرفتن برنامه‌های استراتژیک و فرصت‌ها و تهدیدها، ابتدا کار تحقیقاتی انجام گیرد و سپس نتایج آن در جامعه اعمال و در صورت موفقیت بسط داده شود.

فخرالسادات هاشمی با بیان اینکه در نظر گرفتن جامعه هدف بسیار مهم است، تأکید کرد: بیشتر برنامه‌های فرهنگی برای افراد با حجاب و معتقد و نه برای قشر خاکستری جامعه صورت میگیرد. این در حالی است که فرد محجبه نیاز کمتری به هدایت خواهد داشت.

**اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل بانوان با قدرت و پیشرفت بیشتر ادامه یابد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز با قدردانی از توجه و اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل بانوان ابراز امیدواری کرد تا این‌روند با قدرت و پیشرفت بیشتر ادامه یابد، گفت: باید در مراکز علمی، تصمیم سازی و اتخاذ تصمیمات راهبری بر پایه علم گرفته شود و دانشگاهیان و قشر فرهیخته وارد میدان عمل شده، ایده دهند و خود آن را اجرایی و راهبری کنند.

رقیه زنگنه نژاد با تأکید بر اینکه خاستگاه اصلی همه مسائل در حوزه و دانشگاه است، عنوان کرد: دانشگاه باید در مسائل مختلف و تمامی عرصه‌های جامعه خود را مسئول بداند همان‌طور که در طول ۴۴ سال گذشته از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، همواره شاهد نقش‌آفرینی دانشگاهیان در برهه‌های مهم بودیم.

وی تأکید کرد: نیازمند نیروی‌های با دانش و متعهدی هستیم که طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را به‌صورت علمی ارائه دهند در راستای تقویت ظرفیت‌ها و رفع آسیب‌ها هدفمند باشد و بر سلیقه جامعه اثرگذار بوده و سلیقه جامعه را با خود همراه کند. قطعاً دانشگاه‌ها می‌توانند خاستگاه چنین طرح‌ها و ایده‌های نوآور و خلاقی باشند چراکه دانشجو نسبت به مسائل آگاهی دارد و صاحب فکر و اندیشه است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به نقش آحاد مردم در مسیر پیشرفت کشور تأکید می‌کنند و کشور را نیازمند نقش‌آفرینی همه  گروه‌های جامعه دانستند. برای تحقق این نقش‌آفرینی، باید الگوسازی صورت گیرد تا جوان و نوجوان با تأسی از آن، خود را با گفتمان انقلاب همراه سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته