دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1401 - 13:22
لاریجانی:

عملیات قوی برای تبیین افکار ضد استقلالی در کشور در حال انجام است

عملیات قوی برای تبیین افکار ضد استقلالی در کشور در حال انجام است
مدیر پژوهشگاه دانش‌‌های بنیادی با تأکید براینکه یک عملیات قوی برای تبیین افکار ضد استقلالی در کشور در حال انجام است، تصریح کرد: ما در کشورمان یک جریان سیاسی قوی داریم که صبح تا شب می‌گوید ببینید نگذاشتید کار را با دنیا حل و مشکلات را برطرف کنیم.
کد خبر : 830721

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدجواد لاریجانی در برنامه «بدون توقف» شبکه سوم سیما با اشاره به اینکه استقلال معنای روشنی دارد،گفت: استقلال یعنی اینکه در مورد امورمان خودمان در تهران تصمیم می‌گیریم، کشورمان را خودمان اداره می‌کنیم و کسان دیگری برای ما دستور صادر نمی‌کنند، و نمی‌توانند به جای ما تصمیم بگیرند و البته به آن‌ها راه هم نمی‌دهیم.

وی افزود: اما تعامل یا عدم تعامل با دنیا و خودکفایی بحث دیگری است، در مورد استقلال باید بگویم که استقلال یک لوازمی دارد، لوازم استقلال این نیست که ما خودکفا باشیم، مگر می‌شود در همه چیز خودکفا شد، این حتی در کشور‌های بزرگ هم مطرح نیست، آن چیزی که در معارف استراتژیک بحث می‌شود این است که ما در چند حوزه حداقل باید تا ۸۰ درصد خودکفا باشیم.

این تئوریسین سیاسی همچنین یادآور شد: یکی از آن‌ها مسئله خوراک است، باید طوری باشد که اگر اتفاقی افتاد ما ۸۰ درصد نان‌مان را داشته باشیم، دیگر اینکه باید نیروی محرکه و همچنین انرژی داشته باشیم، یعنی اگر دنیا روزانه به ما مقداری گندم هم بدهد ما باید ۸۰ درصد گندم هم خودمان تولید کنیم، حتی کشور‌های سوپر صنعتی مثل انگلیس، آلمان و آمریکا هم اینطور هستند.

لاریجانی با بیان اینکه پس ما باید در عین داشتن استقلال، با دنیا تعامل کامل داشته باشیم،بیان کرد: خودکفایی در همه زمینه‌ها امکان ندارد، معنی آن این است که در چند رگه برای اینکه استقلال خودمان را محکم نگه داریم باید ۸۰ درصد روی پای خودمان بایستیم، و این را هم بدانیم که در باغ سبزی که باز می‌کنند و می‌گویند که اگر با آمریکا رفیق باشیم همه در‌ها باز می‌شود و همه چیز می‌آید و مشکلات حل می‌شود دروغ است، و قطعا هزینه وابستگی در مدت کوتاهی به مراتب بیشتر از سود آن است.

وی در پاسخ به این سؤال که «چگونه برای جوانی که استقلال را ارزش نمی‌داند این مسائل را تبیین کنیم؟» گفت: به اقداماتی فراتر از تبیین نیاز داریم، ما در کشورمان یک جریان سیاسی قوی داریم که صبح تا شب می‌گوید ببینید نگذاشتید کار را با دنیا حل کنیم، معاون اول دولت سابق مرتب می‌گوید برای اینکه کشور راه بیفتد باید صنایع راه بیفتد، برای اینکه صنایع راه بیفتد باید دلار داشته باشیم و برای اینکه دلار از خارج بیاید باید در‌ها را باز کنیم.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در پایان تأکید کرد: مطمئن باشید در تبلیغات انتخابات آینده یک وعده انتخاباتی مهم این است که یک عده در‌ها را بستند و مردم صدمه دیدند، ما در‌ها را باز می‌کنیم ببینید چه رحمتی می‌آید. اتفاقا بخشی از این فشار‌های سیاسی غربی روی ما برای تقویت همین نظر در داخل کشور است، یعنی مردم شما بدانید اگر بخواهید این مسیر اسقلال را بروید به شما سخت می‌گیریم پس بیائید زیر بلیط ما تا در‌ها را باز کنیم، لذا مسئله فراتر از تبیین است، چون یک عملیات و موتور قوی برای تبیین این فکر ضد استقلالی در کشور در حال حرکت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته