دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1401 - 11:00
آنا گزارش می‌دهد

خیز تند کشتی تهران برای عبور از مازندران با صدور ۴ حکم بزرگ در ۷۲ ساعت

خیز تند کشتی تهران برای عبور از مازندران با صدور ۴ حکم بزرگ در ۷۲ ساعت
رئیس جدید هیئت تهران تنها سه روز به منتقدان و مدعیان مهندسی انتخابات فرصت تحلیل داد و پس از آن با صدور چهار حکم در تنها ۷۲ ساعت، اخبار و نگاه‌ها را به سمت مدیریت جدید کشتی پایتخت معطوف کرد.
کد خبر : 830431

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هر چند از ابتدای ثبت‌نام کاندیدا‌های ریاست هیئت کشتی تهران، قاسم علی‌عسگری و هادی حبیبی به عنوان شاخص‌ترین نامزد‌ها معرفی می‌شدند، اما هادی حبیبی به دلیل آنچه عدم تکمیل مدارکش عنوان شد، نتوانست در انتخابات شرکت کند و روز یازدهم بهمن، با حضور تنها دو کاندیدا، که یکی از آن‌ها پیش از رای‌گیری از شرکت در آن خودداری کرد، رئیس جدید هیئت کشتی تهران بدون هیچ رقیب و رقابتی انتخاب شد.

در حالیکه هنوز عده‌ای بر آن بودند که انتخابات کشتی تهران مهندسی شده و یا قاسم علی‌عسگری را فاقد تجربه لازم برای این پست می‌دانستند، تنها سه روز بعد از انتخابات؛ او اولین حکمش را برای مردی که سخت مسئولیت قبول کرده و سخت کار می‌کند؛ صادر کرد: محمد بنا. مردی با روحیات خاص، با نوع آمدن و رفتن خاص.

خیلی‌ها دلیل انتخاب علی‌عسگری برای کشتی تهران را رفاقت دیرینه با علیرضا دبیر و همکاری با او در بیش از دو دهه مدیریتی قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، نام بردند که البته بیراه نبود. دبیر از مدت‌ها قبل روی هیئت‌هایی که به زعم او کم‌کار بودند، دست گذاشته بود و برای او که خودش از کشتی تهران برخاسته، کشتی این استان اهمیت ویژه‌ای داشت؛ بنابراین می‌خواست که فرد معتمدش در این هیئت حضور داشته باشد تا کار‌ها همانطوری پیش برود که باید پیش برود.

اوج دوران قهرمانی رئیس فعلی فدراسیون کشتی، زمانی بود که کشتی تهران حرف اول را در کشتی ایران می‌زد و اکثریت ملی‌پوشان آزاد را قهرمانان پایتخت از جمله خودش، اکبر فلاح، عباس جدیدی، علیرضا رضایی و... تشکیل می‌دادند؛ بنابراین دبیر همیشه می‌خواست کشتی تهران به جایگاه واقعی خودش بازگردد، جایگاهی که باتوجه به کیفیت و کمیت کشتی این استان باید در مسابقات کشوری و همچنین تعداد ملی‌پوشان لحاظ شود.

برای شروع کار قاسم علی‌عسگری، به عنوان فردی که هرچند چهره شناخته‌شده کشتی در این سال‎ها بوده، اما به دلیل نداشتن رزومه قهرمانی و مدیریتی، مورد انتقاد قرار گرفته؛ بهترین اقدام، صدور حکم برای افراد بنامی بود که جمع کردن آن‌ها زیر یک سقف کار بزرگی است و قبلا در کشتی تهران اتفاق نیفتاده است؛ بنابراین برای آن‌ها کشتی تهران خیز بلندی برای عبور از مازندرانی که در یک دهه اخیر همواره قطب کشتی آزاد ایران بوده و همچنین خوزستان که مهد کشتی فرنگی است، ۴ حکم در ۷۲ ساعت از سوی علی‌عسگری صادر شد.

روز ۱۴ بهمن محمد بنا حکم مدیریت فنی کشتی فرنگی تهران را گرفت. روز ۱۵ بهمن اکبر فلاح منتقد فدراسیونِ علیرضا دبیر مدیر فنی کشتی آزاد تهران شد و روز ۱۶ بهمن نیز علیرضا رضایی و مصطفی حسین‌خانی دو قهرمان سابق تیم ملی سرمربی تیم‎‌های بزرگسالان و جوانان تهران شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب