دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 13:06
نایب رئیس جامعه جراحان ایران:

طرح تحول برای چشم‌پزشکان موفق بوده است/ دیه و تعرفه پزشکی با یکدیگر توازن ندارد

نایب رئیس جامعه جراحان ایران با بیان اینکه نرخ تعرفه‌های پزشکی با دیه متوازن نیست، گفت: متاسفانه تعرفه‌های پزشکی در کشور ما ناعادلانه است و بیمه‌ها نیز قدرت کافی برای پوشش خدمات درمانی ندارند که این مسئله بیمارستان‌ها را دچار مشکلات مالی کرده است.
کد خبر : 83041

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر کاظم عباسیون در نشست خبری که به مناسبت چهلمین کنگره جامعه جراحان ایران برگزار شد، اظهار کرد: هیچ بیماری در کشور ما نیاز به انجام جراحی در خارج از کشور ندارد، البته در زمان تحریم‌ها به دلیل اینکه وسایل تشخیصی در دسترس نبود، این نیاز وجود داشت اما در حال‌حاضر که تحریم‌ها برداشته شده دیگر نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور وجود ندارد.


نایب رئیس جامعه جراحان ایران با بیان اینکه بین تعرفه و دیه توازن وجود ندارد، افزود: دیه سالانه تغییر می‌کند اما متاسفانه نرخ تعرفه پزشکی همچنان براساس سال‌های گذشته است و هنوز براساس نرخ تورم تعیین نشده است.


عباسیون در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: تعرفه‌ها در کشور ما عادلانه نیست که این مسئله باعث می‌شود زیرمیزی ادامه داشته باشد و تا زمانی که تعرفه اصلاح نشود این پدیده ادامه خواهد داشت که البته زیرمیزی حق یک پزشک است و به دلیل آنکه تعرفه‌ها با تورم روز تغییر نمی‌کند پزشک مبلغ خود را به صورت‌های مختلف از بیمار دریافت می‌کند که اگر تعرفه اصلاح شود دیگر پزشکان نیازی به این کار نخواهند داشت.


وی درباره طرح تحول سلامت عنوان کرد: این طرح برای چشم‌پزشکان موفق بوده است زیرا بار درآمدی را برای چشم‌پزشکان افزایش داده اما برای سایر پزشکان این طرح تغییر چندانی در وضعیت آنها ایجاد نکرده است.


عباسیون در بخش دیگری از سخنانش درباره خطاهای پزشکی گفت: متاسفانه کار گروهی در کشور ما فرهنگ‌سازی نشده است و انجام کارهای به صورت گروهی در کشور ما بسیار ضعیف است. جراحی نیز یک کار گروهی و تیمی است که نیاز به همکاری تخصص‌های مختلف و از جمله پرستاران است. بنابراین زمانی که جراح در حین جراحی با عوارض پیش‌بینی نشده و یا مشکلی مواجه می‌شود، تیم پزشکی است که باید با همکاری یکدیگر این عوارض را به حداقل برساند.


نایب رئیس جامعه جراحان ایران در پایان با بیان اینکه در کشور ما حق پرستاران به خوبی داده نمی‌شود، اضافه کرد: یک جراح بیمار را جراحی می‌کند، اما این پرستار است که به صورت شبانه‌روز به بیمار خدمت ارائه می‌دهد تا نتیجه جراحی مطلوب باشد و بیمار به سلامتی خود دست پیدا کند، اما متاسفانه در کشور ما با توجه به خدماتی که پرستاران به بیمار ارائه می‌دهند، پرداختی خوبی به آنها انجام نمی‌شود. حتی برخی از بیمارستان‌های خصوصی که گاهی سه برابر تعرفه تعیین شده به پرستاران پرداخت می‌کنند همچنان دریافتی آنها نسبت به خدمت‌شان بسیار کم است، بنابراین باید تعرفه خدمات پرستاری را بیش از این افزایش داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب