دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1401 - 10:43
نشست اضطراری دولت دمشق؛

تلفات زلزله در سوریه به ۲۳۰ کشته و ۶۰۰ زخمی افزایش یافت

تلفات زلزله در سوریه به ۲۳۰ کشته و ۶۰۰ زخمی افزایش یافت
همانگونه که انتظار می‌رفت تلفات زمین لرزه در نقاط مرزی ترکیه و سوریه رو به افزایش است و در همین رابطه دولت دمشق نشستی اضطراری برگزار کرد.
کد خبر : 830405

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، تلویزیون دولتی سوریه، شمار قربانیان زمین لرزه شدیدی را که بامداد امروز در نواحی مرزی این کشور با ترکیه رخ داد، بیش از ۲۳۰ نفر اعلام کرد.

همچنین در سوریه، شمار مجروحین این حادثه به بیش از ۶۰۰ نفر می‌رسد.

همزمان، گزارش‌ها حاکی از آن است که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، نشستی اضطراری با اعضای دولت برای اتخاذ تدابیر لازم برگزار کرده است.

طبق اعلام «احمد ضمیریه» معاون وزیر بهداشت سوریه، سطح آماده‌باش در همه بخش‌های امدادرسانی بیمارستانی در تمامی استانداری‌ها بالا رفته و تیم‌های متعددی برای انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها بسیج شده‌اند و طرح اورژانس عمومی و طرح تامین ملزومات و دارو‌ها برای تامین تجهیزات برای مکان‌های آسیب دیده اجرایی شده است.

وزارت دفاع سوریه نیز کلیه واحدها، تشکیلات و نهاد‌های خود در کلیه استان‌ها را برای کمک فوری به مردم سوریه و جستجو برای بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار و کمک به زخمی‌ها و آواربرداری بسیج کرده است.

به گزارش آنا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر، بامداد امروز در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق «غازی‌انتپ» ترکیه رخ داد.

شدت زمین لرزه به قدری بود که بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه سوریه زلزله
ارسال نظر
هلدینگ شایسته