دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1401 - 17:09

انتخاب صحیح رنگ‌ بندی پارتیشن

انتخاب صحیح رنگ‌ بندی پارتیشن
اصولاً امروزه در دکوراسیون‌ های مدرن برای جداسازی فضا های اداری و مزون ‌ها از پارتیشن ‌ها استفاده می‌ کنند که بسیار انتخاب مناسبی خواهد بود.
کد خبر : 829790

به گزارش خبرگزاری آنا، اصولاً امروزه در دکوراسیون‌ های مدرن برای جداسازی فضا های اداری و مزون ‌ها از پارتیشن ‌ها استفاده می‌ کنند که بسیار انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین این پارتیشن ‌ها فضایی شیک را در مکان اداری به وجود می ‌آورند. پارتیشن ‌ها انواع مختلفی مانند پارتیشن تک جداره اداری، پارتیشن دوجداره ادارای و پارتیشن اداری مدرن  را شامل می شوند که هر کدام از آن ها ممکن است در رنگ و سایز و همچنین جنس متفاوت باشند.

چگونه یک رنگ مناسب برای پارتیشن انتخاب کنیم؟

در انتخاب صحیح رنگ بندی پارتیشن برای فضای اداری لازم است تا به یکسری نکات توجه شود. اصولاً برخی از اشیاء و وسایل جزء روتین های یک بخش اداری هستند؛ به همین دلیل لازم است که در هنگام انتخاب پارتیشن دوجداره و تک جداره اداری به این نکته دقت کنید که رنگ ‌ها با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

البته رنگ کف و جنس آن نیز در انتخاب صحیح رنگ بندی پارتیشن از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا بازتاب نور از کف بر پارتیشن ها تأثیر می گذارد. به این دلیل که پارتیشن ها به نوعی همکار دیواره ها محسوب می ‌شوند و اگر تضاد و ناهماهنگی به وجود آید سبب کسل کنندگی فضا می‌ گردد. 

یک قسمت مهم در انتخاب صحیح رنگ بندی پارتیشن اداری، پارتیشن تک جداره اداری و پارتیشن دوجداره اداری، چگونگی پخش نور در فضا است که به انتخاب آن کمک می کند. به ‌گونه ‌ای که اگر تابش نور خورشید در فضای اداری خوب و کافی باشد دست شما برای انتخاب پارتیشن با رنگ تیره باز بوده: اما اگر فضای اداری از نور کافی برخوردار نباشد باید پارتیشن های روشن را انتخاب نمود.

نوع نورپردازی در انتخاب رنگ پارتیشن تأثیر گذار بوده و برای صرفه جویی در مصرف برق، لازم است رنگی را برگزینید که فضا را تیره نکند و به نور زیاد نیاز نباشد. البته سلیقه و روحیه افرادی که در فضای اداری فعالیت می‌ نمایند نیز مهم است. در نتیجه استفاده درست از رنگ مورد علاقه‌ کارکنان باعث می شود که در انجام کار ها منظم تر باشند. 

 

انتخاب صحیح رنگ‌ بندی پارتیشن

رنگ مناسب برای انتخاب صحیح رنگ‌ بندی پارتیشن 

در این مرحله برای انتخاب صحیح رنگ بندی پارتیشن باید به رنگ کف و دیواره‌ ها، رنگ اشیاء و وسایل و همچنین نورپردازی های مصنوعی دقت نمود و نظر کارکنان را جویا شد. اگر فضای اداری از نور کافی برخوردار باشد، دست شما در انتخاب رنگ بسیار باز است. برای مثال می توانید از رنگ سبز که از نظر روانشناسی حس آرامش را پدید می آورد و باعث بهتر شدن فعالیت ذهن می ‌شود‌ استفاده نمایید. البته رنگ سبز در هر نوری تغییر می‌ کند ‌و اگر فقط در روز در محیط اداری مشغول به کار هستید، رنگ سبز بهترین انتخاب برای پارتیشن فضای اداری خواهد بود.

رنگ سفید و خاکستری از رنگ ‌های فوق ‌العاده برای انتخاب رنگ بندی پارتیشن تکجداره اداری به شمار می روند و بر پارتیشن های تک جداره اداری و پارتیشن دوجداره ادارای خوب جلوه می‌ کند‌. این دو رنگ با انواع رنگ ها هماهنگی داشته و فضای اداری شیکی را ایجاد می نماید. علاوه بر این، رنگ کرم نیز جذابیت خاصی را در فضای اداری ایجاد خواهد کرد. رنگ قهوه ‌ای پارتیشن ها یک حالت طبیعی را در فضا به وجود می آورد، گرچه این رنگ در بسیاری از افراد حس افسردگی را ایجاد می کند؛ اما در برخی دیگر از افراد به این دلیل که رنگ درختان و چوب بوده حس آرامش را القا خواهد نمود. 

همچنین پس از انتخاب این رنگ نیاز نبوده که در مدت زمان کوتاه آن را تعویض کنید؛ زیرا این رنگ احساس خستگی را دیرتر در فرد ایجاد می ‌کند و در مدت زمان طولانی جذابیت خود را حفظ خواهد کرد. به‌ طور کلی بهتر است در انتخاب صحیح رنگ بندی پارتیشن از رنگ ‌های روشن و ملایم استفاده نمایید، زیرا سبب بهتر شدن ترکیب رنگی فضا خواهند شد.

رنگ نامناسب برای انتخاب صحیح رنگ ‌بندی پارتیشن 

در هنگام انتخاب رنگ برای پارتیشن لازم است که برخی از رنگ ‌ها را از ذهنتان حذف کنید. این موضوع باعث می ‌شود تا ذهن شما به سمت رنگ ‌های مناسب سوق یابد. یکی از رنگ‌ هایی که باید در مرحله اول از یاد ببرید، صورتی یخی بوده، زیرا این رنگ هیچ جذابیتی برای بیننده نخواهد داشت. اگر هم خیلی به این رنگ علاقه دارید، می توانید با دیگر رنگ‌ های پارتیشن اداری ترکیب نموده تا جلوه زیبایی را به وجود آورد.

 

انتخاب صحیح رنگ‌ بندی پارتیشن

رنگ های نارنجی بستنی و زرد روغنی نیز برای رنگ پارتیشن اداری نامناسب هستند، زیرا رنگ نارنجی بستنی باعث خستگی زود هنگام کارکنان می ‌شود و زرد روغنی نیز باعث ایجاد حس خشونت در کارکنان خواهد شد. علاوه بر این دو رنگ، رنگ قرمز خشخاشی را نیز باید فراموش کنید. استفاده از این رنگ ممکن است در میان کارکنان و کار فرمایان تنش ایجاد نماید و اصولاً افراد به دنبال دوری از هر گونه تنش بوده ‌اند؛ پس لازم است که در پارتیشن اداری و پارتیشن های تک جداره اداری و دوجداره ادارای از رنگ قرمز خشخاشی استفاده نشود.

کلام آخر 

انتخاب صحیح رنگ بندی پارتیشن اداری یک اصل مهم در دکوراسیون فضای اداری به حساب می آید. در نتیجه لازم است که تمام دقت خود را در هنگام انتخاب رنگ پارتیشن به کار برده و به نکات توجه نمایید. در هنگام انتخاب رنگ، روانشناسی رنگ‌ ها را باور داشته و به آن‌ها عمل کنید؛ زیرا تأثیر بسیاری بر فعالیت ذهن و آرامش کارکنان خواهند گذاشت. مشاورن آفن در زمینه رنگ و مدل پارتیشن شما را راهنمایی می‌کنند تا بهترین خرید پارتیشن را داشته باشید، فقظ کافی ست برای ارتباط با مشاوران با شماره  ۸۳۹۹ -۰۲۱ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته