دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1401 - 12:31
در حاشیه هیئت دولت؛

اسلامی: باید اهداف و برنامه سفر «گروسی» به تهران مشخص باشد

اسلامی: باید اهداف و برنامه سفر «گروسی» به تهران مشخص باشد
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره زمان سفر «گروسی» به تهران،گفت: ما نیازمند تدوین محتوا برای برنامه سفر هستیم تا اهداف و برنامه این سفر مشخص باشد.
کد خبر : 829684

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت،گفت: اگر سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که توسط پنتاگون و کاخ سفید منتشر شده است را بخوانید می‌بینید چه نقشه‌های دقیقی را ترسیم کرده اند.

وی با بیان اینکه یکی از نقشه‌های آنها در بحث اقتصادی تخریب ارزش پول ملی و باور مردم و اعتماد مردم بوده است،افزود: مردم ما در هر کسوتی، باید مراقب باشند در دام و نقشه دشمن گرفتار نشوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بسیاری از اتفاقاتی که در بازار می‌افتد زیاده خواهی و اجحاف است که برخی انجام می‌دهند.

اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که حمله اخیر به اصفهان تأثیری در نوع تعامل و همکاری ما با آژانس دارد؟ گفت: دشمن، دشمن است و دشمنی هم دشمنی است و نیاز به هوشیاری و ضریب آمادگی برای پاسخگویی دارد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع خیلی زود و به هنگام این موضوع را گزارش داد،افزود: این حمله را سریع دفع کردند و این اقدام ناموفق بود. خود آمریکایی‌ها هم به آن اشاره کردند. البته من مرجع صحبت راجع به این موضوع نیستم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان سفر «گروسی» به تهران،افزود: ما نیازمند تدوین محتوا برای برنامه سفر هستیم تا اهداف و برنامه این سفر مشخص باشد.

اسلامی گفت: خود ایشان اعلام کرده چنین سفری دارد و پیشنهاد این سفر بعد از اجلاس سری که با وزرای شورای اروپا داشتند و در پارلمان اروپایی آنها شرکت کرده بیان کرده است و این ادبیات رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: در سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ حدود ۲ هزار بازرسی در آژانس انجام شده و در این سه سال میزان بازرسی از ایران ۵۰۰ مورد بوده است؛ یعنی یک چهارم تمام بازدیدها.

وی افزود: ما در ایران ۲۱ سایت هسته‌ای داریم و کل دنیا ۷۳۰ سایت هسته‌ای دارد و با این حال باز هم احساس نگرانی می‌کنند و نشان می‌دهد این ادبیات، ادبیات دشمن و عملیات تخریبی است و ما از اینها تأثیر نمی‌گیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام خبر خوش هسته‌ای در ایام دهه فجر، گفت: ما یک خط تولید پایلوت که تولید ایزوتوپ‌های پایدار است و یکی از موارد موازی و جایگزین فرآیندهای فعلی برای تولید رادیو دارو برای سرطان است را تقدیم بیماران خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته