دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بنیاد کودک و نوجوان، چراغ قلب کودکان را روشن می‌کند

بنیاد کودک و نوجوان، دومین جلسه نقد و بررسی کتاب «چراغ قلبت را روشن کن» نوشته و ترجمه مریم جعفری حصارلو را برگزار می‌کند.
کد خبر : 82960

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مدیر اجرایی مراسم رونمایی محمدرضا عبدالرحیمی، نقد و بررسی کتاب «چراغ قلبت را روشن کن» اولین کتاب سه بعدی و تخصصی بازیگری برای کودکان و نوجوانان به نویسندگی و ترجمه و طراحی مریم جعفری حصارلو دیروز جمعه17 اردیبهشت ماه درساعت 16 تا 17:30 در سالن سرای اهل قلم در کتاب‌نما (2) برگزارشد.


مدیر اجرایی این برنامه گفت: «ما در دو هفته گذشته بسیاری از هنرمندان را برای حضور درجلسه به عنوان «سفیران تئاتر کودک و نوجوان» و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان دعوت کردیم. در این جلسه اساتید برجسته کودک ونوجوان، اعضای هیات مدیره بنیاد کودک ونوجوان،پیشکسوتان و فعالان عرصه تئاتر وسینما از جمله داود کیانیان، منوچهر اکبرلو، گروه فتیله، منصور خلج، آتش تقی پور،جواد انصافی، چیا بابامیری، همچنین شخصیت‌های ملی و مذهبی از جمله نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی آیت‌الله جعفری حصارلو، نماینده مهدی محمود اقدم، علی رضایی فرح آبادی حضور داشتند.»


در این جلسه اساتید پیشکسوت و صاحب‌نظران ادبیات کودک و نوجوان منوچهر اکبرلو و داود کیانیان سخنرانی کردند. عبدالرحیمی افزود: «منوچهر اکبرلو و داود کیانیان دو استاد پیشکسوت عرصه تئاتر کودک و نوجوان به ویژگی‌های کتاب همچون سادگی، روانی، ایجاد قدرت تخیل، دو زبانه بودن، تشریح تکنیک اگر طلایی «اگر جادویی» استانیسلاوسکی به زبان ساده به صورتی که کودک این تکنیک را به خوبی در دنیای بازیگری بشناسد و در دنیای کودکانه‌اش به کارگیرد و.. سخن گفتند. از آنجا که ویژگی‌های این کتاب قابلیت بررسی تخصصی بیشتری را دارد، پیشنهاد دادند تا درجلسه دیگری از سوی بیناد کودک‌ونوجوان به بررسی تخصصی و جامع تری درمورد این کتاب، ابتکارات،خلاقیت، همچنین سه بعدی بودن کتاب و تبدیل آن به شکل یک «چراغ» بپردازند.»



همچنین عبدالرحیمی از اهدای کتاب توسط سفیران تئاتر کودک و نوجوان خبر داد و گفت:«طبق برنامه‌ریزی مراسم اهدای کتاب «چراغ قلبت را روشن کن» به کودکان و نوجوانان فعال عرصه تئاتر توسط سفیران هنرتئاتر برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته