دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1401 - 09:28
آنا گزارش می دهد؛

ستاره هتل‌های جزیره قشم واقعی نیستند

ستاره هتل‌های جزیره قشم واقعی نیستند
هتل‌های جزیره قشم از نظام استانداردسازی به روزی بهره نمی‌گیرند به همین دلیل خیلی از ستاره هتل‌های این جزیره طبق استاندارد نبوده و واقعی نیست.
کد خبر : 829590

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری آنا، جزیره قشم اگرچه جزیره‌ای با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیادی است، اما سرمایه گذاری برای ساخت این ژئوپارک جهانی در حوزه هتلداری با استقبال زیادی مواجه نیست؛ بنابراین هنوز این جزیره هتل ۵ ستاره ندارد. هر چند تعداد محدودی مرکز اقامتی تازه تاسیس وجود دارند که از نظر کیفیت خدمات و امکانات در حد عالی قرار دارند، اما این مراکز اقامتی شامل هتل ۵ ستاره نمی‌شوند. ضمن اینکه در حال حاضر هتل‌های چهار و سه ستاره قشم در مقایسه با هتل‌های سه و چهارستاره سرزمین اصلی تفاوت محسوسی دارند. موضوعی که خیلی وقت‌ها موجب اعتراض مسافران جزیره می‌شود. چون آن‌ها توقع امکانات هتلی را دارند که حداقل ستاره‌های آن واقعی و روشن باشند. 

به واقع هتل‌های این جزیره در سال‌های گذشته حداقل یک ستاره ارفاقی گرفته اند. همچنین آخرین بار استانداردسازی این هتل‌ها در سال ۹۷ انجام شده است؛ بنابراین این مراکز اقامتی از استاندارد‌های جدید فاصله گرفته اند. 

قرار است سازمان منطقه آزاد قشم در روز‌های آینده استاندارد هتل‌های جزیره را بار دیگر بازنگری کند. در این راستا از شرکت‌های عامل تطبیق برای استانداردسازی استفاده می‌شود. البته به نظر نمی‌رسد این بازنگری تاثیری در درجه و ستاره هتل‌های جزیره ایجاد کند.

چون سالهاست ستاره هتل‌های قشم بدون تغییر مانده اند این درحالی است که بسیاری از تاسیسات این هتل‌ها به دلیل شرایط آب و هوایی جزیره، فرسوده شده اند.

از طرفی قرار است تا این جزیره هم صاحب هتل ۵ ستاره شود هتل‌هایی که گفته شده در ایام دهه فجر افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته