دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نقدی بر صحبت‌های غیر کارشناسی مسئولان فدراسیون فوتبال

حق با پرسپولیس و استقلال است؛ اجاره بدهید، پول VAR را هم بدهید!

حق با پرسپولیس و استقلال است؛ اجاره بدهید، پول VAR را هم بدهید!
مسولان فدراسیون فوتبال عقیده دارند باشگاهها باید در هزینه‌های سیستم کمک داور ویدئویی باید کمک کنند اما این ادعا در حالی مطرح می‌شود که استقلال و پرسپولیس ورزشگاه اختصاصی ندارند و باید برای استادیومی که صاحبش نیستند هزینه بپردازند.
کد خبر : 829315

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به درستی می گوید چرا ما هم باید به ورزشگاه آزادی اجاره بدهیم و هم برای نصب سیستم کمک داور ویدئویی کمک کنیم و پول بدهیم. حرفی منطقی که جواب درستی برای آن وجود ندارد. استقلال و پرسپولیس سالهای متمادی است که مستاجرند و به ورزشگاه آزادی اجاره می پردازند.

این که ضعف مدیریت در ادوار مختلف باعث شده تا آنها همچنان مستاجر باشند یک بحث است و بحث دیگر این که این دو باشگاه اجاره سنگینی برای بازی در ورزشگاه آزادی تهران پرداخت می کنند و دیگر روا نیست که برای VAR هم پول بدهند. این مشکل خود فدراسیون فوتبال و ورزشگاه‌هایی است که درست یا غلط از باشگاه‌ها اجاره می گیرند و انصافا در این ماجرا  باید حق را به پرسپولیس و استقلال داد.

حتی اگر کشورهایی در دنیا باشند که برای سیستم کمک داور ویدئویی از باشگاهها پول می گیرند ما نباید از آنها پیروی کنیم چرا که شرایط کلی فوتبال ایران با آنها متفاوت است. پرسپولیس و استقلال برای بازی در ورزشگاه آزادی اجاره می دهند و از حق پخش تلویزیونی هم آنچنان که باید و شاید برخوردار نیستند. البته اگر آنها برای VAR پول ندهند احتمالاً باید اجاره بیشتری برای بازهای خود پرداخت کنند اما به هرحال این که فدراسیون فوتبال و یا هر نهاد دیگری انتظار داشته باشند آنها برای نصب سیستم کمک داور ویدئویی کمک مالی کنند، اصلا انتظار به جایی نیست.

حق با پرسپولیس و استقلال است؛ اجاره بدهید، پول VAR را هم بدهید!

مهدی تاج در حالی مدام وعده سیستم کمک داور ویدئویی را می دهد که هنوز مکانیزم تامین بودجه خیلی مشخص نیست. ابتدا قرار بود از ابتدای نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران شاهد حضور VAR  باشیم اما این اتفاق رخ نداد و حالا هم به طور دقیق مشخص نیست که از چه زمانی سیستم کمک داور ویدئویی در ورزشگاه‌ها نصب می شود و اصلا در همه ورزشگاه‌ها نصب می شود یا نه؟ به هر صورت کاملا مشخص است اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال در مورد پرداخت هزینه توسط باشگاه‌ها غیر کارشناسی است چون باشگاهی که استادویم برای خودش نیست نباید برای نصب تجهیزات در آن هزینه بپردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته