دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 10:15

کشف بیش از 50 گور دسته جمعی در عراق

فرستاده سازمان ملل متحد به عراق با هشدار درباره وخامت اوضاع انسانی در این کشور از کشف بیش از 50 گور دسته جمعی در مناطق مختلف این کشور خبر داد.
کد خبر : 82931

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل متحد به عراق در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به کشف بیش از 50 گور دسته جمعی در مناطق مختلف عراق که پیش از این در اشغال گروه تروریستی داعش بود، اظهار داشت: کشف مدارک دال بر جنایات فجیع داعش در عراق تمامی ندارد و این روند با آزادسازی مناطق بیشتری از کنترل داعش هر روز بیشتر می‌شود.


وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 50 گور دسته جمعی در مناطق مختلف عراق کشف شده تاکید کرد: اطلاعات زیادی از این گورهای دسته جمعی و تعداد اجساد کشف شده تاکنون منتشر نشده است.


فرستاده سازمان ملل متحد به عراق در ادامه به کشف سه گور دسته جمعی در استادیوم فوتبال شهر رمادی در غرب بغداد اشاره کرد و گفت: از این گورها نزدیک به 40 جسد استخراج شده است.


کوبیس در ادامه به بحران انسانی رو به وخامت عراق اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر یک سوم مردم عراق یعنی نزدیک به 10 میلیون تن به شدت به کمک نیاز دارند و به این آمار، دو میلیون تن دیگر را نیز باید اضافه کرد که احتمالا تا پایان سال جاری میلادی به دنبال حمله نظامی علیه داعش از خانه‌های خود آواره خواهند شد.


این مسئول سازمان ملل متحد از مسئولان عراقی خواست بحران «خطرناک» سیاسی که کشور را در نوردیده و منجر به تظاهرات گسترده‌ای در بغداد شده را حل و فصل کنند.


وی در پایان نسبت به سوء استفاده داعش از تنش‌های سیاسی و فقدان اصلاحات هشدار داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بحران عراق داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته