دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 09:25

پایان رای‌گیری در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال؛ تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد/ کفاشیان در فدراسیون فوتبال ماندنی شد

73 عضو حاضر در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال رای خود را در صندوق رای گیری انداختند و شمارش آراء نیز با پایان رای‌گیری آغاز شد که در پایان مهدی تاج به عنوان رئیس چهار سال آینده فدراسیون فوتبال انتخاب شد.
کد خبر : 82909

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعد از کش و قوس‌های فراوان سرانجام امروز زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال فرا رسید و مجمع انتخاباتی از ساعت 9:30 در آکادمی ملی المپیک با حضور همه اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برگزار شد.


9:کفاشیان، عزیزی خادم، اسدی، دبیری، افشارزاده، تاج، آجرلو، عزیز محمدی، تیموریان، عرب عامری و ماجدی از جمله نفراتی بودند که زودتر از سایرین در آکادمی ملی المپیک حضور یافتند.


9:15:در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فو‌تبا‌ل خبرنگاران از علی کفاشیان سوال پرسیدند که آیا در فدراسیون فو‌تبا‌ل کماکان حضور خواهد داشت یا خیر، جواب داد: تا زنده‌ام در فو‌تبا‌ل هستم.


9:30:محمود گودرزی وزیر و نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش هم دقایقی پس از شروع رسمی مجمع وارد سالن همایش آکادمی ملی المپیک شدند تا بر روند برگزاری مجمع نظارت داشته باشند.


9:32:قبل از آغاز مراسم مسوولان برگزاری به عکاسان قول دادند تا 20 دقیقه به آنها وقت دهند تا از سالن برگزاری مجمع عکس بگیرند، اما بعد از شروع مراسم 10 دقیقه وقت در اختیار عکاسان قرار دادند که این موضوع با اعتراض عکاسان حاضر در محل برگزاری مجمع مواجه شد.



9:35:در حاشیه مجمع صحبتی مطرح شده در مورد اینکه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در صورت انتخاب علی کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون دبیرکل او خواهد بود!


* یک عکاس و خبرنگار کره‌ای در مجمع امروز حاضر شدند و اخبار آن را پوشش می‌دهند.


9:40:منصور قنبرزاده مدیر عامل باشگاه نفت تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد عکسی که از گردن او منتشر شده و زخم روی آن را اثر درگیری با علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال می‌دانند، عنوان کرد: به والله این اثر مربوط به درگیری با اسدی نبوده و از رسانه‌ها می‌خواهم به این مسئله نپردازند.


9:50:در شرایطی مجمع آغاز شد که خبرنگاران حاضر در مجمع به بیرون سالن هدایت شدند تا از کنار اتاق مجاور و از طریق دوربین مداربسته مجمع انتخاباتی را پوشش دهند اما به دلیل قطعی سیستم، خبرنگاران در ابتدای مراسم تصویر این رویداد را نداشتند.


10:فیلم عملکرد فدراسیون در دوره ریاست کفاشیان در حال پخش است.


10:10:طبق تصمیم به هر نامزد 10 دقیقه زمان داده شد تا برنامه هایشان را ارائه کنند.


10:20قبل از فرایند انتخابات مجمع در مورد قانون دو سوم و یا 1+50 تصمیم گیری می کنند.



10:25:هم اکنون تمامی خبرنگاران نوشتاری و تصویری بیرون از مجمع حضور دارند.


10:30:اصحاب رسانه که در اتاق کناری برگزاری مجمع حاضر شده‌اند قرار بود طبق سنوات گذشته با ویدئویی از اتفاقات مجمع باخبر شوند اما این اتفاق رخ نداده است و همین مسئله باعث اعتراض خبرنگاران شده است.


10:35:در حالی که تصویربرداران مشغول کار خود بودند اما با برخورد نامناسب مسئولان روبرو شدند! مسئولان که گویا دوست نداشتند تصاویر از تلویزیون پخش شود هنگامی که دوربین‌ها در حال ضبط سمت مجمع بودند آنها را به سمت دیوار چرخاندند و تصویربرداران را از اتاق مجمع بیرون کردند.


10:40:سقف اعضای مجمع 73 نفر خواهد بود و کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به دلیل خارجی بودن حق رای ندارد. قرار بود محمد خاکپور سرمربی تیم امید در مجمع انتخاباتی حضور داشته باشد که به دلیل اتمام قرارداد او هم از حضور در انتخابات منع شد.


10:45:طبق اساسنامه تنها سرمربی تیم‌های ملی حق حضور در مجمع را دارند به دلیل دلیل امیرحسین پیروانی هم به عنوان سرمربی تیم جوانان نمی تواند در مجمع شرکت کند.


10:50:بعد از ارائه برنامه های کاندیدهای ریاست فدراسیون مجمع در مورد قانون دو سوم یا 1+50 تصمیم گیری خواهد کرد.


10:51:طبق پیش بینی ها تا ظهر امروز انتخابات به پایان می رسد.


10:55:مهدی تاج یکی از نامزدهای تصدی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال پس از ایراد سخنرانی‌اش از جایگاه اعضای هیأت رئیسه بلند شد و در کنار سایر نامزدها نشست. نماینده AFC روی صندلی تاج نشست.


11:طبق شنیده ها اگر قانون 1+50 تصویب نشود بعید است رییس فدراسیون انتخاب شود چرا که رییس جدید باید 47 رای داشته باشد که دربین سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال بعید به نظر می رسد کسی این تعداد رای داشته باشد.


11:1رای‌گیری در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال آغاز شد و محمود گودرزی اولین رای را به دورن صندوق انداخت.



11:2اسدی دبیر فدراسیون فوتبال در ابتدای رای‌گیری در توضیح شرایط اخذ آرا اظهار داشـت هرگونه خط خوردگی مخدوش است و رای به حساب نخواهد آمد. دقت کنید تا حقی ضایع نشود. وی تاکید داشت که اعضا تا پایان را‌گیری مجمع را ترک نکنند.


11:3:طبق قانون در دور اول باید شخص برگزیده دو سوم آرا را کسب کند. هم‌اکنون مجمع با 72 عضو برگزار می‌شود که دو سوم آن 48 نفر می‌شود.


11:4:رای‌گیری با 30 دقیقه تاخیر نسبت به کنداکتور اعلام شده آغاز شد.


11:6: اکثر اعضای مجمع با لباس سورمه‌ای که لباس رای گیری در مجامع بین المللی فوتبال است حاضر شده‌اند.


11:9: علی کفاشیان در سکوت کامل نشسته است و اسدی اسامی را می خواند.


11:12:رای‌دادن در انتخابات فدراسیون ترتیب خاصی ندارد.


11:16:محمدحسین حمیسی رئیس حراست فدراسیون فوتبال ناظر ویژه است.


11:20:پریا شهریاری مسئول دادن برگه‌های رأی‌گیری به کاندیدها است.


11:30:افراد واجد شرایط رأی دادن با حضور در اتاقک شیشه‌ای و شفاف آرا خود را داخل صندوق‌ها می‌ریزند


11:45 :73عضو حاضر در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال رای خود را در صندوق رای گیری انداختند و شمارش آراء نیز بلافاصله آغاز شد.


11:55: کار شمارش آرای مجمع انتخابی فدراسیون فوتبال به پایان رسید در دور اول رأی گیری و با حضور 73 نفر از اعضای مجمع، 50 رأی به تاج تعلق گرفت تا او رئیس شود. دو رای باطل هم بود. آجورلو نیز ۱۵ رای آورد و عزیز محمدی ۶ رای را به خود اختصاص داد.



12:05: بعد از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، نایب رئیسان او معرفی شدند و فرایند رای گیری از آنها آغاز شد. علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس اول، محمود اسلامیان به عنوان نایب رئیس دوم و الهه عرب عامری به عنوان نایب رئیس سوم از سوی تاج معرفی شدند.


نواب رییس با کسب 1+50 درصد آرا انتخاب می‌شوند.


12:10: پیش از انتخاب نواب رییس، وزیر ورزش و جوانان، با نماینده سازمان بازرسی صحبت کرد اما ارتباط صوتی قطع شد و کسی متوجه نشد که چه صحبتی بین آن دو رد و بدل شد.


12:33: شمارش آرای اخذ شده برای انتخاب نواب رییس فدراسیون فوتبال آغاز شد و بر این اساس این نتایج رقم خورد:


نایب رییس اول: علی کفاشیان(64 رای)


نایب رییس سوم: الهه عرب‌عامری(46 رای)


محمود اسلامیان برای نایب رییس دوم فدراسیون رای نیاورد. او با کسب 35 رای، تنها دو رای با انتخاب شدن به عنوان نایب رییس دوم فاصله داشت.محمود اسلامیان با توجه به اینکه برای نایب رئیسی دوم رای نیاورد خود به خود از گردونه مدیریت در فدراسیون فوتبال خارج شد.


در انتخاب نواب رییس، سه رای سفید به صندوق انداخته شد و یک رای نیز باطل شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته