دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 12:56

گرامیداشت روز معلم و مقام استاد در واحدهای دانشگاهی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی/7

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی، روز معلم و مقام استاد را گرامی و یاد و خاطر استاد شهید مرتضی مطهری را پاس داشتند.
کد خبر : 82894

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری مراسم جشنی همراه با تشکر از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارسان با حضور امام جمعه شهرستان فارسان دکتر علی کاظمی منتخب دوره دهم مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارسان برگزار شد.


حسین حیدری رئیس واحد فارسان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: «روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است. تجلیل از کسانیکه علم را جرعه جرعه در جان‌ها جاری می‌کردند خود لحظه به لحظه می‌سوختند و با دانش خویش جامعه را می‌ساختند و فردائی با شکوه را نوید می‌دادند.»


در ادامه امام جمعه شهر فارسان گفت: «براساس آموزه‌های دینی آموختن دانش به دیگران آثار معنوی ماندگاری برای آموزگار خواهد داشت. دانایی، اندیشیدن و نوآوری از ویژگیهای معلمی است که همگام با علوم روز پیش می‌رود.»


دکتر نادر پورارشد نیز با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: «تعلیم و تربیت انسان‌ها پاداش فراوانی به همراه دارد و کسانی که خالصانه به امر تعلیم مشغولند از چنین پاداشی بی‌نصیب نخواهند بود.»


دکتر علی کاظمی نماینده منتخب و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی که خود از استادان دانشگاه آزاد اسلامی است، با گرامیداشت روز معلم گفت: «معلم موفق کسی است که به اطلاعات پیشین خود بسنده نکند و با فراگیری همیشگی دانش در شکوفایی علمی دانش آموزان خود نقش مهمی را ایفا کند.»


در پایان با اهدای لوح و هدایایی از مقام شامخ ۱۶۰ نفر از استادان واحد فارسان تشکر بعمل آمد.


به مناسبت هفته گرامیداشت مقام استاد و سالروز شهادت استاد شهید علامه مرتضی مطهری، مراسم پاسداشت و تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی و بسیج استادان دانشگاه برگزار شد.


در این مراسم که با حضور هیات رئیسه و استادان واحد در محل تفریحی گردشگری بیدبخویه نی ریز برگزار شد، محمد شعبانی رئیس واحد نی ریز با ارائه گزارشی از وضعیت واحد با اهدای لوح سپاس از زحمات و خدمات همه استادان قدردانی به عمل آورد.



گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم با حضور استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد برگزار شد.


در گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت هفته معلم که با حضور جمع کثیری از استادان این واحد دانشگاهی برگزار شد، از استادان منتخب واحد تجلیل به عمل آمد.


رئیس واحد مهاباد با بیان همزمانی هفته معلم و مبعث حضرت محمد (ص) و اینکه حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان بزرگ‌ترین معلم بشریت پایه­ گذار اولین دانشگاه در دنیا است با قدردانی از معلمین و استادان و مقام معلم این روز را به جامعه فرهنگی کشور و استادان و همه دانشگاهیان تبریک گفت.


در این مراسم خان­ احمدزاده آموزش را رکن اصلی پیشرفت دانست و اظهار کرد: «همه باید دست در دست هم دهیم و برای پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کنیم.»


خان­ احمدزاده با توجه به ویژگی‌های یک استاد نمونه افزود: «استاد باید تأثیرگذار باشد تا عملش نافع باشد، استادی که اهل مطالعه و معرفت باشد از تأثیرگذاری مطلوبی برخوردار می‌­ شود.


سخنرانی و خاطره‌گویی تنی چند از استادان، اهدای لوح به استادان بازنشسته و نمونه و بازدید از نمایشگاه آثار استاد شهید مرتضی مطهری از دیگر برنامه­‌های این مراسم بود.


همزمان با فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) و هفته معلم، آیین تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با حضور حجت الاسلام حیدری، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان قزوین، هیات رئیسه، جمع کثیری از استادان و دانشجویان در محل آمفی تئا‌تر دانشکده علوم کشاورزی برگزار شد.


دکتر جهان بخشی رئیس واحد تاکستان با تجلیل از مقام شامخ معلم و تشریح جایگاه ویژه معلمان و استادان در بالا رفتن سطح آگاهی و بینش جامعه پیام پروفسور میرزاده رئیس دانشگاه را قرائت کرد.


در ادامه پس از مولودی خوانی مبعث پیامبر اکرم (ص) دکتر ناصری راد و دکتر ولد آبادی به نمایندگی از استادان واحد مطالبی را بیان داشتند.


در پایان مراسم از دکتر عباس ارباب از استادان برجسته کشوری و عضو هیات علمی واحد تاکستان و همچنین از اعضای تیم والیبال واحد که موفق به کسب مقام نایب قهرمانی این رشته ورزشی را در بین دانشگاه آزاد سراسر کشور کسب کرده بودند اعطا شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در نشست گرامیداشت روز معلم گفت: «به‌‌‌ همان اندازه که علم و دانش در اسلام مورد توجه قرار دارد، مقام استاد و معلم نیز از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و از ارج و منزلت بالایی برخوردار است.»


مهندس علیرضا امینی با توجه به برخی آیات قرآن کریم درباره جایگاه علم و استاد اظهار کرد: «کسی که از علم خود آموزش می‌دهد به عنوان معلم الخیر مورد توجه و هر آنچه که در آسمان و زمین است، بر او درود می‌فرستند.»


رئیس دانشگاه آزاد مینودشت انتحاب سالروز شهادت استاد شهید مطهری به عنوان روز معلم را انتخاب نیکویی عنوان کرد و افزود: «استاد مطهری مصداق بسیار روشنی از یک معلم الخیر بوده که علاوه بر جامعیت علمی، یک فقیه وارسته، متکلم، فیلسوف و جامعه‌شناسی بود که دلسوزی فوق العاده زیادی نسبت به نسل جوان ودانشجویان داشت.»


وی پیشرفت‌های علمی را در کنار تهذیب اخلاق موثر دانست و عنوان کرد: «اگر استادان و معلمان به وظایف خود عمل کنند، آینده خوبی در انتظار کشور ما خواهد بود.» در پایان این مراسم از اساتید برجسته قدردانی به عمل آمد.


به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی و تلاش دانشجویان انجمن علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب مراسمی برای تجلیل از استادان واحد برگزار شد.


در این مراسم نادر فرشی رئیس دانشکده فنی سما با خیر مقدم گویی و تبریک این هفته با توجه به سخنان دکتر مطهری در مورد اهمیت علم و معلم گفت: «علم به تنهایی موجب پرورش تک بعدی انسان شده و علم همراه با ایمان است که می‌تواند علم را در خدمت به بشریت قرار دهد.»


در ادامه دانشجویان با پخش کلیپ و قرائت شعر و مقاله با موضوع مقام معلم با تبریک این روز یاد استاد شهید مطهری را گرامی داشتند.


از سوی نادر فرشی رئیس دانشکده سما واحد سراب و حجت‌الاسلام مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد با اهدای جوایز و هدایا از استادان تجلیل به عمل آمد.دکتر سعید فرزانه فرد معاون آموزشی واحد به همراه مسئولان آموزشی و دانشجویی با حضور در کلاس‌ها از استادان با اهدای گل و هدیه تشکر کرد.


در 15اردیبهشت فرصتی بود تا به همت روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی آران وبیدگل و با حضور روسای دانشگاه‌های شهرستان آران وبیدگل و جمعی از استادان و دانشجویان شهرستان از زحمات ۳۰ ساله استاد عبدالله مسعودی آرانی در شعر و ادب فارسی قدردانی بعمل آید.


مسعودی دراین مراسم بزرگ‌ترین آرزوی خود را تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل دانست و از مردم و مسئولان خواست قدردان این نعمت الهی باشند.


وی معلمی را بزرگ‌ترین آبروی خدادادی دانست و گفت: «افتخارم این است که دانشجویانی تربیت کرده‌ام که در خدمت اسلام و قرآنند.»


مسعودی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی و جامع علمی کاربردی شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل بوده و دارای تالیفات و کتابهای زیادی است که از جمله آن می‌توان تصحیح دیوان سلیمان صباحی بیدگلی را نام برد.


مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی گفت: «به مناسبت هفته معلم و سیاست دانشگاه در جهت معرفی امکانات و دستاوردهای واحد دانشگاهی ایلخچی و با توجه به برنامه ریزی‌های قبلی؛ دانش آموزان دبیرستان‌های استان آذربایجان شرقی از این دانشگاه دیدن کردند.»


دکتر عین اله‌زاده افزود: «دانش آموزان در این بازدید از امکانات و دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه اعم از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و کلاسهای درسی اساتید بازدید کردند که مورد استقبال آنان قرار گرفت.»


وی بیان کرد: «با همکاری و هماهنگی با حوزه‌های مختلف دانشگاه، بازدید کنندگان از توضیحات کار‌شناسان مربوطه در هر قسمت بصورت جزئی‌تر آشنا شدند و بدین ترتیب نحوه تحصیل و امکانات فراوان این واحد دانشگاهی نیز به آنان معرفی شد.»


عین اله‌زاده اظهار کرد: «هدف از برگزاری اینگونه تورهای دانش آموزی آشنایی هر چه بیشتر آنان با امکانات ناشناخته دانشگاه است و البته با توضیح کار‌شناسان هر قسمت؛ دانش آموزان و اولیای آنان با تامل بیشتری روی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی فکر خواهند کرد.»


مهندس اسکندر‌زاده معاون اداری مالی دانشگاه ضمن خیر مقدم حضور مدیران و دانش آموزان دبیرستانهای استان، توزیع برشور و سی دی معرفی دانشگاه را از دیگر برنامه‌های این بازدید اعلام کرد و گفت: «ترتیبی اتخاذ شده تا این بازدید‌ها که چند سالی است در حال برگزاری است همچنان و با برنامه‌های متنوع‌تر ادامه یابد.»


در پایان بازدید با نهار دانشجویی از دانش آموزان پذیرایی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته