دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اولین شهردار مسلمانِ لندن انتخاب شد

حزب کارگرِ انگلیس اگرچه در انتخابات پارلمان محلی اسکاتلند شکست خورد، اما صادق امان‌ خان، نماینده‌اش در انتخابات شهرداری لندن به پیروزی رسید.
کد خبر : 82885

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از پرس تی وی، صادق خان 44 درصدِ آراء را کسب کرد و از رقیب اصلی خود زک گلدسمیت، نامزد حزب محافظه‌کار که موفق به کسب 35 درصد آراء شد، جلو افتاد.
شهردار 45 سالۀ مسلمانِ لندن یک وکیل در زمینه حقوق بشر است. صادق اصالتی پاکستانی دارد؛ پدرش رانندۀ اتوبوسِ شهری و مادرش خیاط است.
پیش از انتخابات، گلدسمیتِ 41 ساله که فرزند یک میلیاردرِ فرانسوی-انگلیسی است، صادق را به ارتباط داشتن با افراط‌گرایان متهم کرد؛ اما این اتهام سد راه محبوبیت وی نشد.
شهردار پایتختِ انگلیس، سیاست‌گذارِ چهار حوزۀ اصلیِ حمل‌ونقل، پلیس، محیط زیست و مسکن است و شورای شهر لندن نیز به دقت بر سیاست‌‎گذاری‌های او نظارت می‌کند.
با پیروزی نامزد حزب کارگر، بوریس جانسون، شهردار لندن پس از هشت سال تالار شهر را ترک می‌کند.
در انتخابات روز جمعۀ بریتانیا که به «پنجشنبۀ بزرگ» (به وقت انگلیس) معروف است، علاوه بر انتخاب اعضای 124 شورای محلی، تعدادی شهردار، 40 کمیسر پلیس و همچنین اعضای پارلمان‎‌های محلی اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی انتخاب می‌شوند.
در انگلیس درمجموع 2 هزار و 747 کرسی شورای محلی وجود دارد که نامزدهای احزاب سیاسی به‌ ویژه احزاب کارگر و محافظه‌کار رقابت شدیدی برای به دست آوردن آن‌ها دارند.
حزب کارگر به ریاست جرمی کوربین با در نظر گرفتن نتایج امروز 29 کرسی پارلمانی در ولز دارد و اصلی‌ترین حزب در این منطقه محسوب می‌شود.
براساس نتایج این انتخابات حزب کارگر تعدادی از کرسی‌هایی را که در شوراهای محلی انگلستان داشت، از دست داده است، اما اکثریت خود را در حوزه‌های مهم حفظ کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته