دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1395 - 15:28

«سلام» تبسم غبیشی به نمایشگاه کتاب رسید

تبسم غبیشی رمان «سلام» را با نشر ققنوس منتشر کرد. این رمان برای اولین بار در نمایشگاه کتاب ارائه شده است.
کد خبر : 82868

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تبسم غبیشی که در سال 88 مجموعه داستان «توپ بازی» را با نشر ققنوس روانه بازار کرد، به تازگی تازه ترین رمان خود با نام «سلام» را از طوی همین ناشر منتشر کرده است که برای اولین در نمایشگاه کتاب تهران ارائه شده است.


وی درباره درون مایه این کتاب گفت: «داستان این کتاب به ماجرای نشریات و روزنامه ها در سال های 77 و 78 مربوط می شود که بعضی از آن ها دچار مشکلاتی شدند؛ مشکلاتی که بعضا برخی از آنان را با تعطیلی مواجه کرد.»


غبیشی اظهار داشت: «فرم رمان، روایت های مختلف در قالب نامه هایی است که از سوی شخصیت ها نوشته می شود و در دل این نامه ها، مخاطب با ارجاعات متعددی به جامعه و اتفاقات آن سال ها روبرو می شود.»


در قسمتی از این رمان -یکی از نامه ها- می خوانیم:


سلام رعنای عزیز،
امیدوارم قبراق باشی. نامه‌ات را خواندم. این علاقه خانوادگی شما به نامه نوشتن ارثی است؟ هرچه هست زنده باد! اما باز هم درماندم که جواب نامه‌ات را کجا و چطور به دستت برسانم. هم اصرار داری که بی‌جواب نگذارمت و هم هیچ راهی برای جواب دادن ندارم. گویا آن‌قدر به نظرت کریه هستم که دوست نداری دوستانت مرا در حال کاغذ دادن به تو ببینند. اطراف خوابگاه هم که نباید آفتابی شوم. اهواز هم نیستی که به شیوه خودت و با اسم دخترانه برایت بنویسم و با مینا هم که ندار نیستی. بنابراین رفیق، اگرچه نامه‌هایت را خیلی دوست دارم، اما فکر کنم باید نوشتن نامه را کاملاً بی‌خیال شویم و راه‌های معقول‌تر و ملموس‌تری را انتخاب کنیم. همین را هم احتمالاً باید حضوری تقدیم کنم و خودم به ریش خودم بخندم. بهت گفته بودم که مکان جلسات برای سال جدید عوض می‌شود؟ به‌زودی با رفقا ترتیب یک جای دنج و جدید را می‌دهیم که دوباره دور هم جمع شویم. همدیگر را به طور مرتب در جلسات می‌بینیم و اگر شد بعدش کمی با هم گپ می‌زنیم. باشد که متعالی گردد.
راستی رفیق، بابت گل‌هایی که لای نامه گذاشته بودی هم خیلی ممنونم. زنده باد!


انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه کتاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته