دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1395 - 14:50

فلاحت‌پیشه: کانادا سیاست نوسانی در قبال ایران دارد

منتخب مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست کانادا در مقابل ایران سیاست نوسانی است و ایران باید مانند گذشته با عزت و قدرت با اوتاوا رفتار کند.
کد خبر : 82859

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌و‌گو با خانه ملت با اشاره به نوسانات دولت کانادا در قبال ایران اظهار کرد: انتظار شکل گیری سیاست مستقل در کانادا علیه ایران انتظار خوشبینانه ای است چون سیاست کانادا در برابر ایران متاثر از دو عامل بیرونی و درونی است.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره هشتم، افزود: عامل بیرونی آن را باید در آمریکا پیگیری کرد، عامل دررونی هم به لابی های قدرت در کانادا از جمله یهودی های این کشور بر می گردد.این عوامل نقش موثری در نگاه منفی دولت کانادا در قبال ایران دارد.


وی ادامه داد: با توجه به این نکات داشتن چنین انتظاری که کانادا بعد از اینکه تمایل خود را برای بازگشایی سفارتش در تهران اعلام می کند، از قرار دادن ایران یا نگهداشتن جمهوری اسلامی در فهرست کشورهای حامی تروریسم صحبت نکند، دور از منطق است، چرا که آنها سیاست مستقلی در مقابل ایران اتخاذ نکرده است.


فلاحت‌پیشه توضیح داد: در تقسیم‌بندی نقش بین کشورهای غربی علیه ایران، کانادا مسئولیت تشکیل پرونده های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی به بهانه های واهی را دارد، طرح باقی ماندن ایران در لیست کشورهای حامی تروریسم هم ادامه همه سناریو است.


منتخب مردم اسلام آباد غرب در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران در دوران تحریم در مقابل کانادا با عزت و قدرت برخورد کرد، لازم می دانم امروز هم باید با همان دیپلماسی عزت و قدرت با اوتاوا رفتار کرد چرا که سیاست کانادا در برابر ایران سیاست نوسانی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته