دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1401 - 10:45
گفتگو/رشد فکری مردم بهترین سلاح برای «مبارزه با تروریسم» است

رهبران اروپا پاسخگوی تقویت تروريسم با هزینه مالیات مردم باشند

رهبران اروپا پاسخگوی تقویت تروريسم با هزینه مالیات مردم باشند
سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: رهبران اروپا باید به افکار عمومی پاسخ دهند که چگونه با پول «مالیات مردم»، سلاح و گلوله تهیه شده و به صهیونیست‌ها تحویل داده‌اند و موجبات تقویت تروریسم را فراهم آوردند.
کد خبر : 828582

احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان در گفتگو با خبرنگار جهان خبرگزاری آنا در خصوص راهکار‌های موثر برای مبارزه با روش‌های پیچیده تروریسم و افراط گرایی، گفت: افراط گرایی، تروریسم، تعصب و جهل در عصر حاضر از نماد‌های بسیار خطرناکی هستند که متاسفانه دشمن برای رسیدن به مقاصد شوم خود به آن متوسل شده و با همدستی جنایتکاران بدنبال ترویج ناامنی، بی ثباتی، ترس و دلهره در جوامع و بخصوص تفرقه و برادر کشی در جوامع اسلامی هستند.

وی افزود: تروریسم چهره زشت و شیطانی دشمن است که طی سالیان دراز گذشته هزاران کودک، زن و مرد بی گناه توسط آن‌ها کشته و صد‌ها هزار نفر از خانه و کاشانه خود آواره و زندگی آنان نابود شده است.

سفیر پیشین ایران اردن تاکید کرد: تروریسم دو جنبه سخت افزاری و نرم افزاری دارد، در بخش سخت افزاری با انواع وسایل، جنایت آفریده و جان انسان‌های بیگناه اعم از زن، مرد و کودک بی‍گناه را با ترور و انفجار می‌گیرند، در بخش نرم افزاری اذهان را تحت تاثیر افکار و عقاید شوم خود قرار داده و جوانان را منحرف می‌کنند. این وسیله‌ای است که در قرن اخیر دشمن به خصوص رژیم صهیونیستی با نهایت وقاحت از آن برای پیش‌برد مقاصد خود استفاده می‌کند.

دستمالچیان افزود: یکی از مظاهر بسیار زشت تروریسم به وجود آوردن گروه‌های تروریستی و تکفیری القاعده، داعش و سایر شاخه‌های آن در منطقه بود که بی‌رحمانه با نهایت قساوت و با ایجاد وحشت، بسیاری از مردم را با شنیع‌ترین حالت ممکن کشتند وبه نوامیس آنان هتک حرمت کرده و به بازار بردگی برای «تجارت جنسی» بردند. پس یکی از ابزار‌های بسیار مهم دشمن استفاده از سلاح ترور، خشونت، قتل و جنایت است تا با رفتار‌های وحشیانه از مردم سلب آسایش و امنیت کنند.

وی گفت: بهترین راه مبارزه با تروریسم، «پرورش فکری و ذهنی مردم» و بخصوص جوانان است که فریب شعار‌های به ظاهر زیبای تروریست‌ها را نخورده و در جهت صحیح خود که پر از شور و نشاط و آرمان‌گرایی هست هدایت شوند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه افزود: متاسفانه امروز تروریسم وسیله بسیار شومی است که با توجه به اشکال مختلف خود به خصوص در منطقه غرب آسیا هزاران جوان را از نظر فکری مورد هدف قرار داده و با کشاندن آن‌ها به دام شیطانی و پلید خود باعث شده که این جوان‌های پرشور، اما منحرف به نسل کشی و برادرکشی روی بیاورند. این موضوع هم خودشان و هم برادران هم‌کیش خودشان را از بین می‌برد و این نهایت هدف دشمن است.

وی تاکید کرد: «منشا اصلی تروریسم» جهل و تعصب کور و خرافه پرستی است که دشمن از آن برای اجرای مقاصد شوم خود‌ سوءاستفاده کرده و جوانان را به گمراهی و تباهی سوق می‌دهد با آگاهی بخشی و با ارتقاء فهم و سواد می‌توان به مبارزه با گروه‌های افراط‌گرا رفت.

دستمالچیان گفت: این پدیده بیشتر در مناطقی می‌تواند رشد و نیرو جذب کند که کم سوادی و فرهنگ خرافه و جهل در آنجا وجود داشته و وجه غالب باشد، اگر رشد فکری و آگاهی بخشی مردم مورد اهتمام قرارگیرد بهترین سلاح برای مبارزه با پدیده تروریسم است.

وی تصریح کرد: البته یک وجه دیگر، ترورهم وجود دارد که «تروریسم دولتی» است و مصداق بارز آن رژیم صهیونیستی است. در حالی که امکانات وسیع و گسترده‌ای تحت پوشش یک نظام سیاسی جعلی دارد که نیرو‌های سیاسی، نظامی و امنیتی را بکار گرفته است، اما در عصر حاضر از بارزترین وجوه تروریسم دولتی است. این رژیم بی محابا و بدون در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی، اقدامات خشونت بارعلیه مردم مظلوم و بی پناه فلسطین انجام و مخالفین خود را چه در داخل سرزمین اشغالی و چه در خارج مورد هدف مقاصد تروریستی خود قرار می‌دهد.

سفیر پیشین ایران در اردن افزود: از جمله اهداف تروریستی رژیم صهیونیستی تا به امروز کسانی چون فتحی شقاقی، رئیس و بنیانگذار جهاد اسلامی یا ابوایاد و ابوجهاد دو نفر از افراد ارشد سازمان آزادی بخش فلسطین و شیخ احمد یاسین و عبدالعزیر رنتیسی از بنیان گذاران جنبش حماس بودند که در لیبی، تونس و سرزمین‌های اشغالی فلسطین ترورشدند. آن‌ها  بار‌ها با حملات بی‌رحمانه و وحشیانه خود در مناطق مسکونی غزه و کرانه باختری اقدام به کشت و کشتار زن، مرد و کودک بی گناه توسط هواپیما‌های خود کرده‌اند که این بدترین و بارزترین نوع خشونت و تروریسم‌دولتی است و متاسفانه جوامع بین‌المللی چشمان خود را به روی جنایات رژیم‌صهیونیستی می‌بندد.

دستمالچیان تصریح کرد: دشمن برای اینکه بتواند اهداف خود را در منطقه پیاده کند با وحشیانه‌ترین روش آرامش و امنیت مردم لبنان، فلسطین و سایر مناطق عربی را سلب می‌کند.

وی در مورد نقش کم‌رنگ اروپا در مبارزه با تروریسم، اظهار کرد: یکی از به وجود آورندگان رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان مظهر تروریسم دولتی، انگلیس است که این خنجر زهرآلود را در قلب سرزمین‌های اسلامی فرو بُرد و در تمامی جنایت‌هایی که از گذشته تا حال آن رژیم انجام داده شریک بوده و هستند. 

کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: دولت‌های اروپایی بخصوص فرانسه و انگلیس مخرب‌ترین نقش را در حمایت از رژیم صهیونیستی و تروریسم در سالیان دراز گذشته داشته‌اند و مسبب جنایات بسیار بزرگی شده‌اند که باید به افکار عمومی پاسخ دهند که چگونه با پول «مالیات مردم»، سلاح و گلوله تهیه شده و به صهیونیست‌ها تحویل داده‌اند تا مردم فلسطین کشته شوند.

دستمالچیان افزود: در آینده «رهبران اروپایی» با این رفتار‌های زشتی که از خود نشان داده‌اند باید به مردمشان جوابگو باشند. یک روزی اگر مردم اروپا از زیر بار بمباران تبلیغاتی بنگاه‌های خبر پراکنی که عمدتا تحت سیطره صهیونیسم بین‌الملل است بیرون آمده و به حقایق آشکار و پنهان رفتار‌های غیر انسانی دولتمردان خود پی ببرند، قطعاً رفراندوم بسیار بزرگی در اروپا و آمریکا علیه نظام سرمایه داری و رهبران فاسد و وابسته آنان به راه خواهد افتاد که چرا وقتی با رای مردم روی کار آمدند با پول مالیات مردم چنین اقدامات زشتی را علیه مردم بی گناه و مظلوم فلسطین و سایر نقاط جهان انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه «داعش» پدیده شومی است که تمامی اسناد نشان می‌دهد که مورد حمایت مستقیم سرویس‌های امنیتی غربی بوده و افرادی که از اروپا به سمت ترکیه برای ملحق شدن به تروریست‌ها در سوریه و عراق می‌رفتند، تحت نظر آن‌ها بودند، اظهار کرد: با این شرایط اروپا چگونه می‌تواند ادعا کند که علیه تروریسم اقدام کرده است، این‌ها جنایتی است که باید توسط رسانه‌ها به خوبی گفته شود و تبیین شود تا چهره زشت دولت مردان اروپایی برملا شود.

سفیر پیشین ایران در لبنان تاکید کرد: به طور خلاصه اروپا و مثلث شوم عبری، عربی و آمریکایی اتاق فرماندهی و پشتیبان تروریست‌های تکفیری و داعش بودند و آن‌ها را به جان مردم منطقه انداختند.

دستمالچیان گفت: بنظر می‌رسد جهان عرب، امروز بیش از گذشته به ماهیت پلید جریان تروریستی تکفیری پی برده و بدنبال گفتمان جدیدی هست که مقاومت می‌تواند جایگزین مناسبی برای این امر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته