دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1395 - 14:36

بازدید وزیر کشور از «سرآموزه رهگشا»ی بادرود نطنز

وزیر کشور عصر پنجشنبه در جریان سفر غیررسمی به شمال استان اصفهان از «سرآموزه رهگشا»ی و امامزاده آقاعلی عباس (ع) بادرود نطنز دیدن کرد.
کد خبر : 82854

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی ‌فضلی در حاشیه بازدید از سرآموزه بادرود در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: ذوق، علاقه و انگیزه دکتر رهگشا و همسر فرانسوی وی در جمع آوری اشیای ذی قیمت و قدیمی ستودنی است.


وی اظهار کرد: این مجموعه ممزوجی از هنر، فرهنگ و سلیقه ایرانیان است که چشم هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند.


وزیر کشور گفت: فعالیت‌ها و مجموعه گردآوری شده در سرآموزه می‌تواند در حفظ و صیانت فرهنگ و تمدن منطقه موثر باشد.


وی درباره اهمیت عروسک‌های محلی تصریح کرد: این عروسک‌ها می‌تواند در بازسازی و باز تولید فرهنگ منطقه بادرود تاثیرگذار باشد، زیرا آموزش عملی و عینی برای کودکان، نوجوانان و جوانان است که بدانند گذشتگان آنان چگونه خود را با محیط و نیازها انطباق می دادند.


رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ذوقی که در عروسک‌های سرآموزه رهگشای به ‌کار رفته است، مبتکرانه و خلاقانه است و امیدوارم دست اندرکاران سرآموزه در ادامه راه موفق باشند.


وزیر کشور همچنین در جریان سفر به شهرستان نطنز، ضریح مطهر امامزاده آقاعلی عباس (ع) بادرود را زیارت کرد.


وی همچنین در یادداشتی در سرآموزه رهگشای، عروسک‌های این مجموعه را سفیران صلح و دوستی و نشان از روح خلاق و مبتکرانه و ذوق و قریحه مبتکرانه خانواده رهگشای دانست که می‌تواند در رشد فرهنگ و تمدن بخشی از ایران و منطقه بادرود و نیز انتقال آن به کودکان و نوجوانان آینده موثر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته