دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر اقتصاد:

برخی القا می‌کردند در شرایط تحریمی امکان پیشرفت نیست

برخی القا می‌کردند در شرایط تحریمی امکان پیشرفت نیست
وزیر اقتصاد گفت: در حالی که برخی القا می کردند در شرایط تحریمی امکان پیشرفت نیست و باید به نان شب محتاج باشیم، کشور در حال جابجایی رکوردهاست.
کد خبر : 828460

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی گمرک گفت: در سال‌های گذشته هر یک سال یک دستگاه ایکس ری به گمرک ملحق می‌شد اما برنامه ما این است که سال آینده در هر ماه یک ایکس ری به زیرساخت‌های گمرک اضافه کنیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: آنچه بیش از همه عامل موفقیت گمرک است همراه کردن جامعه نخبگانی و همراه کردن افکار عمومی با گمرک است علیرغم تلاش های ویژه ای که صورت گرفته و ما رکورد صادرات غیر نفتی را نسبت به سال هایی که تحریم نبود پشت سر گذاشتیم اما چرا جامعه همچنان حس رضایت مندی از پیشرفت اقتصادی ندارد به این دلیل است که دستگاه تبلیغاتی عریض و طویلی در خارج از کشور و بعضا داخل کشور مشغول کوچک نمایی و نادیده انگاشتن فعالیتهای دولت و پمپاژ اخبار غلط و ناامیدکننده به افکار عمومی است.

به گفته وزیر اقتصاد موفقیت‌های اخیر دولت در توسعه نیروگاه‌های برق و دیگر پیشرفت های اقتصادی از مجموع پیشرفت‌های سال‌های گذشته بیشتر بوده اما موفقیت ها اعلام نشده است.

خاندوزی تصویری کرد: جامعه بازرگانی ایران منافعشان در این است که کالاها هر چه سریعتر از گمرک ترخیص شود که امیدواریم هر چه سریعتر این روند همکاری گمرک با جامعه بازرگانی اجرایی شود.

وی تاکید کرد: آمار ۱۰ ماهه نشان دهد علی رغم تحریم ها، آمار تجارت خارجی ما رو به رشد است و در حالی که برخی القا می کنند در شرایط تحریمی امکان پیشرفت نیست و به نان شب باید اکتفا کنیم، کشور در حال جابجایی رکوردهاست.

وی پنجمین شریک تجاری کشور را یک کشور اروپایی دانست و تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ما به تجارت خارجی با کشورهای همسایه اکتفا نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته