دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1395 - 14:17

دستور کار کمیسیون‌های مجلس:‌ بررسی روابط ایران و عربستان و چگونگی اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، هفته آینده به بررسی روابط ایران و عربستان و چگونگی اجرای برجام با حضور مسوولان مربوطه می‌پردازند.
کد خبر : 82845

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته آینده با حضور در کمیسیون‌های تخصصی و خاص به بررسی موارد در دستور کار می پردازند.


کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی
روز یکشنبه نمایندگان عضو این کمیسیون نشستی با مسؤولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، اطلاعات و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بررسی وضعیت واگذاری و ساخت و سازها در منطقه نیاوران قزوین برگزار خواهند کرد.


سه‌شنبه آینده نیز کارگروه ویژه مبارزه با زمین‌خواری با مسؤولان ذی‌ربط برای بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه سد لتیان تشکیل خواهد شد.


کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی
اعضای این کمیسیون روز دوشنبه جمع ‌بندی نهایی گزارش نظارتی درمورد حمایت از تولید داخل در قراردادهای جدید پس از لغو تحریم ها را بررسی می‌کنند.


کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری
یکشنبه آینده مسئولان کمیسیون ملی یونسکو گزارشی به اعضای این کمیسیون ارایه خواهند کرد، سپس معاونت علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری برنامه‌های این معاونت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را تشریح خواهد کرد.


دوشنبه نیز روسای دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، علمی- کاربردی و سازمان فنی و حرفه‌ای برنامه‌های دانشگاه‌های تحت نظرشان را در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ارایه کرده و سپس اعضای این کمیسیون به بررسی طرح استفساریه بند (الف) ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری می پردازند.


کمیسیون اجتماعی
روز یکشنبه اعضای این کمیسیون به بررسی طرح احیای سازمان ملی جوانان می‌پردازند.
دوشنبه نیز طرح استفساریه بند «ب» قانون اصلاح تبصره (2) ماده‌ واحده قانون اجازه پرداخت وظیفه و مستمری وراث کارمندان مصوب 1338 و برقراری حقوق وظیفه در مورد فرزندان و نوادگان اناث مصوب 1363 بررسی می‌شود.


کمیسیون اقتصادی
یکشنبه آینده ادامه گزارش هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور و ادامه بررسی گزارش هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سهام عدالت در دستور کار نمایندگان قرار دارد.
دوشنبه نیز ادامه بررسی گزارش هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد اروند در دستور کار نمایندگان قرار دارد.


کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
نمایندگان عضو این کمیسیون روز یکشنبه آینده به بررسی روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی با حضور مسؤولان ذی‌ربط می پردازند و دوشنبه نیز روند اجرای برجام بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام با حضور مسؤولان ذی‌ ربط بررسی می‌شود.


کمیسیون انرژی
یکشنبه آینده اعضای این کمیسیون از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران بازدید می کنند و دوشنبه نیز گزارش ریاست هیأت مدیره صنعت برق کشور درباره تولید برق تجدیدپذیر و قانون حمایت از صنعت برق کشور را استماع خواهند کرد.


کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
دوشنبه آینده اعضای این کمیسیون به بررسی عملکرد مالی (دریافت ها و پرداخت ها) و عملکرد اعتبارات (هزینه‌ای و تملک دارایی های سرمایه‌ای) قانون بودجه سال 1394 کل کشور می‌پردازند.


کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه گزارش آخرین وضعیت طرح نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و گزارشی از برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخابیه را استماع خواهند کرد.


دوشنبه نیز طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده‌شده از شورای نگهبان در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.


کمیسیون صنایع و معادن
روز یکشنبه اعضای این کمیسیون طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع‌ دستی را بررسی می کنند و دوشنبه نیز به بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی می‌پردازند.


کمیسیون عمران
یکشنبه آینده نمایندگان عضو این کمیسیون بازدیدی از پروژه در دست احداث آزاد راه تهران - شمال خواهند داشت و روز دوشنبه در نشستی مشترک با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و معاونین این وزارتخانه، آخرین وضعیت حمل و نقل، مسکن و شهرسازی را بررسی می کنند وسپس در نشست دیگر مشترکی با حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به بررسی آخرین وضعیت آب، فاضلاب و توزیع برق می‌پردازند.


کمیسیون فرهنگی
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه آینده بررسی طرح احیاء سازمان ملی جوانان را در دستور کاردارند و دوشنبه نیز بازدیدی از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهند داشت.


کمیسیون قضائی و حقوقی
اعضای این کمیسیون یکشنبه آینده لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان و بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی را بررسی می‌کنند.


سه‌شنبه نیز ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و بررسی طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته