دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1401 - 16:21
۹۰ ثانیه تا نیمه شب فاجعه؛

روسیه: شتاب عقربه‌های «ساعتِ آخرالزمان» هشدارآمیز است

روسیه: شتاب عقربه‌های «ساعتِ آخرالزمان» هشدارآمیز است
بولتن دانشمندان اتمی با اصلاح ساعت موسوم به «آخرالزمان»، وقوع فاجعه نیمه‌شب را روی ۹۰ ثانیه تنظیم کرده حال آنکه در پس زمینه جنگ اوکراین و افزایش هراس ها از وقوع جنگ اتمی، روسیه تنش آفرینی آمریکا و ناتو را مسبب شرایط موجود می داند.
کد خبر : 828314

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، امروز چهارشنبه، با توجه به شتاب گرفتن حرکت عقربه‌های ساعتِ موسوم به «آخرالزمان»، انگشت اتهام را به سمت آمریکا و ناتو گرفت و آن‌ها را مسئول کم شدن فاصله بشریت تا «نیمه شب فاجعه» معرفی کرد.

بولتن دانشمندان اتمی که یک سازمان غیرانتفاعی فعال در حوزه علم و امنیت جهانی با توجه به پیشرفت فناوری است، با اشاره به افزایش هراس‌ها از وقوع جنگ اتمی در پی تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، ساعت آخرالزمان یا روز قیامت را ۱۰ ثانیه جلو برد و مدعی شد که تا وقوع نیمه‌شب فاجعه تنها ۹۰ ثانیه مانده است.

منظور از نیمه شب، نقطه فرضی محو بشریت است و عقربه‌های ساعت آخرالزمان، بسته به تهدید‌های موجودیتی که در یک بازه زمانی مشخص متوجه بشریت است، به عقب یا جلو کشیده می‌شود.

در همین رابطه، پسکوف با اعلام اینکه «وضعیت به طور کلی هشدارآمیز است»، خواستار ارزیابی معقولانه تنش‌ها میان روسیه و غرب در باب بحران اوکراین شد.

وی یادآوری کرد که با توجه به خط مشی که ناتو تحت رهبری آمریکا انتخاب کرده است، چشم اندازی برای تنش زدایی وجود ندارد.

پسکوف با توجه به تیره بودن این چشم انداز افزود: همین مسئله ما را موظف می‌کند که محتاط و هوشیار باشیم و اقدامات مناسب را اتخاذ کنیم.

ساعت آخرالزمان، ژانویه هر سال به روز رسانی می‌شود. امسال، رئیس سازمان بولتن دانشمندان اتمی هشدار داد که ممکن است روسیه در تصمیمی که عقربه‌های ساعت را به جلو خواهد راند، خواستار استفاده از سلاح اتمی در صحنه جنگ اوکراین باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته