دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1395 - 13:58

آغاز کنگره حزب حاکم کره‌شمالی پس از 40 سال

کره‌شمالی از امروز جمعه شاهد آغاز بزرگترین نمایش سیاسی چند دهه اخیر خود به هدف تثبیت پایه‌های قدرت رهبر این کشور است و همزمان این رخداد تحت‌الشعاع احتمال یک آزمایش هسته‌ای دیگر توسط پیونگ‌یانگ برگزار می‌شود.
کد خبر : 82826

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری فرانسه، امروز جمعه نخستین کنگره حزب حاکم کره شمالی در 40 سال اخیر در این کشور آغاز می‌شود.


گفته شده که کنگره فعلی حزب حاکم کره شمالی صبح امروز در محل کاخ 25 آوریل پیونگ یانگ برگزار می‌شود و در آن کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به ایراد سخنرانی می‌پردازد. این سخنرانی از سوی ناظران به دقت بررسی می‌شود تا هرگونه نشانه‌ای از تغییرات سیاسی یا شخصی در میان نخبگان حاکم را تشخیص دهند.


بیش از 100 خبرنگار خارجی برای پوشش این رخداد دعوت شده‌اند اما آنها اجازه ورود به این محل را نیافته‌اند و به آن‌ها گفته شده که در محلی واقع در فاصله 200 متری این کاخ باید به ضبط تصاویر بپردازند.


کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی که اکنون 33 سال دارد، در زمان برگزاری آخرین کنگره حزب حاکم این کشور یعنی در سال 1980 هنوز به دنیا نیامده بود. گردهمایی سال 1980 با هدف اعلام کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون، به عنوان وارث پدرش یعنی کیم ایل سونگ در حدود 70 سال پیش برگزار شده بود.


تلویزیون دولتی کره‌شمالی از پوشش زنده این رخداد خودداری کرده است و برنامه‌هایش صرفا معطوف به برنامه‌های آرشیوی برای تحسین حزب حاکم این کشور می‌شود.


دستور کار و حتی مدت زمان برگزاری این کنگره مشخص نیست اما هدف اصلی آن عمدتا تایید وضعیت کیم جونگ اوت به عنوان وارث مشروع خاندان حاکم کیم در کره‌شمالی که هفت دهه قدرت را در دست داشته، است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب