دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس تولید خودرو مطرح کرد؛

هم خودروی خارجی وارد شود هم تکنولوژی آن

هم خودروی خارجی وارد شود هم تکنولوژی آن
فعال صنعت خودرو گفت: جهت تحت کنترل قرار دادن قیمت بایستی سیاست گذاران کل زنجیره تولید را به لحاظ افزایش قیمت تحت کنترل قرار دهند تا خودروساز‌ها هم زیان نکنند.
کد خبر : 828164

امیرحسین علیزاده مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه  طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات خودرو وابسته به یکی از خودروسازان داخلی، در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، بهترین رویکرد در بازار خودرو را وارد کردن تکنولوژی فنی خودروسازان و قطعه سازان عنوان کرد و گفت: واردات خودرو در ابتدا به ساکن با تولید به صورت CKD استارت می‌خورد و رفته رفته قطعات بومی سازی شده و خودکفایی و ساخت داخل می‌شوند با این کار دانش فنی خودروسازان مطرح کاملا به قطعه ساز‌ها منتقل شده و دانش فنی آن‌ها هم به روز می‌شود.

وی افزود: ورود خودروسازان خارجی به لحاظ الزامات فنی و جوینت‌وینچر (همکاری اقتصادی با شرکت خارجی) شدن و سرمایه گذاری مشترک قطعا نقطه عطف خوبی در تولیدات خودروسازان و قطعه سازان ایجاد می‌کند. چنین تجربه‌ای قبل از تحریم‌ها در کشور وجود داشت به عنوان مثال هیوندایی، رنو، پژو سیتروئن و ... سرمایه گذاری‌هایی در ایران کرده بودند که باعث شده بود قطعه سازان نیز همراه با ورود این تکنولوژی‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی به لحاظ فنی داشته باشند.

این کارشناس صنعت تولید خودرو، دولت را ملزم به سنجش خودرو‌های وارداتی از لحاظ استاندارد آلایندگی، سال ساخت و حجم موتور دانست و گفت: با توجه به اینکه خودرو نیز مانند سایر کالا‌ها متشکل از نهاده‌های تولیدی مانند پلیمر، فولاد و ... است قطعا هر گونه افزایشی در نهاده‌های تولیدی و مواد اولیه بر روی محصول نهایی تاثیرگذار خواهد بود. البته خودروسازان با راهکارهایی چون کاهش قیمت تمام شده و پایین آوردن سربار‌ها و افرایش تولید در صدد کنترل این افزایش‌ها هستند.

علیزاده خاطرنشان کرد: جهت تحت کنترل قرار دادن قیمت بایستی سیاست گذاران کل زنجیره تولید را به لحاظ افزایش قیمت تحت کنترل قرار دهند تا خودروساز‌ها هم زیان نکنند از طرف دیگر با تعیین راهکار‌های مناسب جهت فروش، هر چه قدر واسطه گری از ابن بازار کمتر بشود، قیمت محصول نهایی که دست مشتری می‌رسد عادلانه‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته