دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1395 - 12:28
در نشست شورای معاونین و مدیران شهرداری منطقه 18 مطرح شد

کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در بزرگراه آزادگان

شهردار منطقه ۱۸ باتوجه به اقدامات مؤثر و مفید در جهت افزایش ایمنی بزرگراه آزادگان گفت: ابتدای سال جاری تاکنون در ۱۲ کیلومتر طول این بزرگراه در منطقه ۱۸ هیچ تصادف منجر به فوت نداشته باشیم، ضمن اینکه میزان تصادف‌های دیگر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
کد خبر : 82795

به گزارش گروه اجتماعی آنا،مصطفی سلیمی،شهردار منطقه ۱۸ با اعلام اینکه اتمام نصب تابلوهای نشانگر مسیر در طول بزرگراه آزادگان به پایان رسیده افزود: این تابلو‌ها در دو بخش و در مسافت‌های ۳۰۰ و ۱۵۰ متری خروجی‌ها نصب شده و به خوبی راننده‌ها را برای تعیین مسیر هدایت می‌کند. در بخش بعدی البته قرار است جهت دستیابی به دیگر شهر‌ها مانند سمنان، مشهد، ساوه و قم نیز در بزرگراه نصب تا وضعیت تابلوهای نشانگر مسیر به صورت کامل اجرایی شده باشد.


سلیمی نصب دوربینهای کنترل سرعت را در بخش تندرو بزرگراه آزادگان یکی از دلایل کاهش تصادفات دانست و خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌ها در بخش تندرو پیش از این به اتمام رسیده بود و پس از برگزاری مناقصه نصب دوربین‌های کنترل سرعت در بخش کندرو، عملیات اجرایی آن هم تا یک ماه آینده خاتمه می‌یابد. در حال حاضر و با همیاری پلیس راهور، ۱۳ نقطه از مسیر کندرو برای جانمایی این دوربین‌ها مشخص شده و پس از برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی آن به سرعت پیگیری می‌شود.


وی با بیای اینکه وضعیت نور در بزرگراه آزادگان درآینده نزدیک بسیار بهتر از شرایط کنونی خواهد شد،ادامه داد: در طول مسیر بزرگراه آزادگان درمنطقه ۱۸ طرح جانمایی ۲۸۰پایه چراغ به تصویب رسیده و تاکنون کار ۱۹۰ پایه آن نهایی شده است. در تلاش هستیم تا با افزایش تعداد پایه چراغ‌ها میزان نور را در سطح بزرگراه آزادگان افزایش دهیم و تا یکی دیگر از عوامل بروز تصادفات نیز از بین برود.


شهردار منطقه ۱۸ بررسی وضعیت کامیونهای حامل بار در بزرگراه آزادگان را یکی دیگر از اهداف مدیریت شهری در سال جاری خواند و گفت: در حال حاضر دو منطقه در سطح شهر تهران به صورت پایلوت این موضوع را پیگیری می‌کنند. در منطقه ۱۲ بحث وانت بار‌ها و درمنطقه ۱۸موضوع کامیون‌های حامل بار برای حرکت استاندارد آن‌ها بر اساس وزن قانونی دنبال می‌شود، چرا که کامیونهایی که بیش ازحدمجازبارحمل کنند به مرور به کفپوش آسفالت بزرگراه آسیب و به همین دلیل، باید با این متخلفان برخورد قانونی صورت بگیرد.


سلیمی کاهش بارترافیک دربزرگراه آزادگان را ازدیگراهداف مهم درسالجاری برشمرد و یادآور شد: برای تحقق این امر سه نقطه گلوگاهی دربزرگراه آزادگان شناسایی شده است. طرح مصوب یکی از این نقاط برای اجرا اخذ شده و درحال مذاکره برای اخذمجوز دو نقطه دیگرهستیم. همچنین طبق تعاملی که باپلیس راهورداشته‌ایم، دو جایگاه ویژه پلیس در سطح بزرگراه مستقر شده است تا شاهد نظم و امنیت بیشتر در این معبر مهم شهری باشیم.


شهردار منطقه ۱۸ از اجرای کامل نصب نرده‌ها و گاردریل در عرض بزرگراه آزادگان خبرداد و گفت: بخش قابل توجهی از این امر انجام شده تا از تردد افراد پیاده از عرض بزرگراه جلوگیری به عمل آید. روشنایی پل‌ها و آماده سازی پل ویژه عبور موتورسیکلت نیز انجام شده و تردد آن‌ها از عرض پل‌ها بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تصادف فوت کاهش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته