دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سومین هفته موسیقی تلفیقی؛ روزهای پایانی اردیبهشت در تهران

سومین هفته موسیقی تلفیقی تهران از پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت و با تأکید برگزار کنندگان بر موضوع «اوقات فراغت» برگزار می‌شود.
کد خبر : 82794

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، برنامه‌های سومین هفته موسیقی تلفیقی تهران هر روز در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱ (به استثناء یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در ساعت ۱۸:۳۰) در محل فرهنگسرای نیاوران، سالن خلیج فارس اجرا خواهد شد.


روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت دوئت امیر صارمی و ماکان اشگواری و کنسرت گروه سردار سرمست، عمید بنکدار و فرهاد لقایی، جمعه ۲۴ اردیبهشت گروه تلنگر و گروه بمرانی، شنبه ۲۵ اردیبهشت گروه کامنت و گروه بهنا؛ یکشنبه ۲۶ اردیبهشت گروه دال؛ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت گروه اوان و گروه امیر دارابی؛ سه شنبه ۲۸ اردیبهشت گروه آرین کشیشی و گروه داماهی و چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت گروه کماکان و موسیقی کریستف رضاعی (صحنه و تصویر) در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد داشت.


اولین هفته موسیقی تلفیقی اسفندماه سال ۱۳۹۱ در فرهنگسرای نیاوران با حضور گروه‌ها و چهره‌هایی همچون پیتر سلیمانی‌پور، پویا نیک‌پور، دارا دارایی، گروه کامنت، گروه پالت، گروه نایما و گروه مانو‌ها برگزار شد که مورد توجه علاقه‌مندان موسیقی قرار گرفت.


دومین هفته موسیقی تلفیقی تهران در فاصله روزهای ۱۷ تا ۲۳ دی ماه سال 1393 در فرهنگسرای نیاوران توسط خانه هنرهای شهری و با حضور چهره‌های شاخص این جریان هنری برگزار شد.


«هفته موسیقی تلفیقی تهران» به آن دسته از گروه‌های موسیقی اختصاص دارد که در فضای توسعه نیافته و محدود تنوع موسیقی در ایران، سعی در ایجاد صداهای تازه کرده‌اند و با امتزاج طیف وسیعی از ژانرهای موسیقی، عرصه شنیدن در ایران را توسعه بخشیده‌اند. این گروه‌ها عموماً در فضای موسیقی غیر رسمی و در محافل دوستانه شکل گرفته و رفته رفته با پشتکار و استمرار در فعالیت‌های گروهی، به سالن‌ها و صحنه‌های حرفه‌ای راه یافته‌اند. هنرمندان فعال در این گروه‌ها از شاخص‌ترین نوازندگان امروز موسیقی ایران هستند که کمتر امکان اجرای زنده آثار شخصی خود را پیدا می‌کنند و این هفته موسیقایی بر آن است تا بیان شخصی این هنرمندان را به گوش و چشم علاقه‌مندان موسیقی برساند.


برگزار کنندگان امسال تصمیم گرفتند بر خلاف روال دو دوره قبل در زمستان سال‌های 1391 و 1393 امسال برنامه‌ها را به فصل بهار موکول کنند. در همین مورد، پدرام نیک‌سیرت مدیر اجرایی هفته موسیقی تلفیقی تهران فروردین ماه امسال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: «با توجه به استقبالی که در دوره های قبلی انجام گرفت، تصمیم بر این شد که دور جدید «هفته موسیقی تلفیقی تهران» اردیبهشت ماه سال ۹۵ با حضور گروه های صاحب‌نام موسیقی تلفیقی و هنرمندانی که اغلب آنها در جشنواره موسیقی فجر سال گذشته حضور داشتند، برگزار شود.»


وی افزود: «طبق برنامه ریزی های صورت گرفته هنرمندان و گروه هایی چون کریستف رضاعی، ماکان اشگواری، آرین کشیشی، امیر دارابی، «داماهی»، «بمرانی»، «کامنت»، «دال» و تعدادی دیگر از گروه ها که هنوز اسامی آنها مشخص نیست، طی چند روزی که برای این فستیوال در نظر گرفته شده، برنامه های خود را در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می‌کنند.»


«هفته موسیقی تلفیقی تهران» به آن دسته از گروه‌های موسیقی اختصاص دارد که در فضای توسعه نیافته و محدود تنوع موسیقی در ایران، سعی در ایجاد صداهای تازه کرده‌اند و با امتزاج طیف وسیعی از ژانرهای موسیقی، عرصه شنیدن در ایران را توسعه بخشیده‌اند

مدیر اجرایی «هفته موسیقی تلفیقی تهران» همچنین در این گفت‌وگو درباره اهداف برگزاری این دوره اعلام کرد: «موضوع «اوقات فراغت» تم اصلی هفته موسیقی تلفیقی تهران در دوره جدید است و امیدوارم با توجه به پژوهش‌ها و بررسی‌هایی که پیرامون این موضوع انجام داده‌ایم، بتوانیم به اهداف اجرایی دست پیدا کنیم. البته غیر از اجرای موسیقی، برنامه هایی در حوزه هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی داریم که هنوز جزییات آن مشخص نیست امابه محض قطعی شدن، اسامی گروهای موسیقی و برنامه های جنبی دیگر به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.»


هفته موسیقی تلفیقی تهران را خانه هنرهای شهری با همکاری با همکاری بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و با حضور گروه‌های مطرح موسیقی در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته