دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1401 - 18:26
ادعای عجیب رئیس شورای اروپا؛

اروپا نباید موجب شکست اوکراین شود

اروپا نباید موجب شکست اوکراین شود
رئیس شورای اروپا امروز با حساس و سرنوشت خواندن هفته‌های پیش رو در جنگ اوکراین گفت اتحادیه اروپا نباید موجب شکست اوکراین شود، زیرا در چند هفته آینده این کشور در درگیری با روسیه با لحظاتی حساس مواجهه است.
کد خبر : 827851

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا امروز دوشنبه با حساس و سرنوشت خواندن هفته‌های پیش رو در جنگ اوکراین گفت اتحادیه اروپا نباید موجب شکست اوکراین شود، زیرا در چند هفته آینده این کشور در درگیری با روسیه با لحظاتی حساس مواجهه است.

این مقام ارشد اروپا پس از بازگشت از سفر به اوکراین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کی‌یف انتظار دارد اتحادیه اروپا با تحریم‌ها و ارائه کمک‌های نظامی فشار خود بر کرملین را حفظ کند.

شارل میشل در ادامه تأکید کرد: دو یا سه هفته آینده در جنگ اوکراین سرنوشت‌ساز هستند. آنچه در سال ۲۰۲۳ رخ خواهد داد و بیشتر تحولات آن به هفته‌های آینده بستگی دارد، همان چیزی است که آینده ما را مشخص می‌کند. ما باید در کنار اوکراین بایستیم و حمایتی را که نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهیم. ما نمی‌توانیم موجب شکست آنها شویم.

رئیس شورای اروپا در ادامه اذعان کرد که انجام آنچه کی یف انتظار دارد برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا گاهی دشوار است. توافق بر سر تحریم‌ها یک چالش برای این اتحادیه بوده است و اعضای اتحادیه اروپا در حال حاضر بر سر ارسال تانک‌های جنگی به اوکراین به بن‌بست رسیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته