دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1395 - 13:01

جنایت مستانه به خاطر چشم تو چشم شدن

پسر جوان که در حال مستی به خاطر چشم تو چشم شدن، دست به جنایت زده و از پایتخت متواری شده بود، سه ماه پس از قتل در شهرستان دزفول دستگیر شد.
کد خبر : 82783

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، ساعت 23:30 دقیقه یک اسفند سال گذشته یک درگیری به ماموران کلانتری 114 غیاثی اعلام شد. با اعلام این خبر، ماموران راهی محل شده و مشخص شد جوانی 19 ساله به نام محمدصادق که در این درگیری مجروح شده بود به بیمارستان انتقال داده شده است.


دو نفر از دوستان محمد صادق که شاهد ماجرا بودند در رابطه با این حادثه به ماموران گفتند: در حال عبور از خیابان امیر‌سلیمانی بودیم که ناگهان یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 با دو سرنشین جوان به ما نزدیک شدند. سرنشین موتور، جوانی حدودا 16 الی 17 ساله و ترک نشین موتور جوانی حدودا 19 ساله بود . ترک نشین موتور که با محمدصادق چشم تو چشم شده بود و در عین حال در حالت طبیعی قرار نداشت، با محمدصادق درگیری لفظی پیدا کرد و ما را تهدید کرد که تا دقایقی دیگر مجددا به محل باز می گردد و اگر این‌بار نیز ما را در محله‌اش ببیند، با ما درگیر خواهد شد. ما خیابان امیرسلیمانی را ترک کرده و به خیابان عجب گل رفته بودیم که ناگهان همان دو جوان موتورسوار به طرف ما آمدند. ترک نشین موتور این‌بار از موتور پیاده شد و چاقویی حدودا 20 سانتی را از زیر لباسش خارج کرد و با محمدصادق درگیر شد و با چاقو ضربه‌ای به سر او زد. محمدصادق با این ضربه روی زمین افتاد و دو جوان موتورسوار فرار کردند.


دستگیری راکب موتورسیکلت


با انتقال محمدصادق به بیمارستان‌، وی به علت شدت جراحت وارد شده به ناحیه سر به کما رفت و با وجود انجام اقدامات درمانی به علت ضربه مغزی 4 اسفند سال گذشته تسلیم مرگ شد.


همزمان با این اتفاق ، پسری حدودا 16 ساله به نام حامد به بیمارستان مراجعه و در خصوص وضعیت سلامتی محمدصادق سؤالاتی را از پرسنل بیمارستان کرد.کارکنان بیمارستان که متوجه اضطراب و نگرانی پسر نوجوان شده بودند او را تحویل ماموران دادند که در ادامه بررسی‌ها مشخص شد پسر 16 ساله، راکب موتورسیکلت بوده است.


با مرگ محمدصادق به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 پایتخت رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.


کارآگاهان جنایی در نخستین گام به تحقیق از حامد پرداختند و حامد در مراحل اولیه دستگیری مدعی شده بود که هیچگونه اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات ترک نشین موتور و عامل جنایت ندارد، در ادامه تحقیقات واقعیت را بر زبان آورد و هویت عامل جنایت به نام منصور 19 ساله را عنوان کرد.


حامد در رابطه با روز حادثه به افسر پرونده‌اش گفت: در حال چرخیدن با موتور در خیابان بودم که ناگهان منصور مرا صدا زد. او به من گفت در جشن تولد یکی از دوستانش مقدار زیادی مشروب خورده است و به همین علت در حالت طبیعی قرار ندارد. به این بهانه از من خواست تا با موتور در خیابان‌ها پرسه بزنیم. درحال پرسه زدن در خیابان بودیم که با پسر جوانی چشم تو چشم شد و همین مساله باعث یک جنایت شد. بعد از آن حادثه دیگر منصور را ندیدیم و نمی‌دانم کجاست.


شناسایی متهم فراری در دزفول


با شناسایی محل سکونت منصور و انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که منصور پس از متارکه پدر و مادرش‌، به‌همراه مادربزرگش زندگی کرده و در زمینه خرید فروش موادمخدر و مشروبات الکلی فعالیت دارد . در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که پسر جوان از تهران متواری شده است.


تحقیقات نشان می‌داد منصور پس از متواری شدن از تهران، ابتدا به شمال کشور و از آنجا به شرق کشور رفته و مجددا برای مدت کوتاهی به تهران آمده و از آنجا به جنوب کشور و شهرستان دزفول رفته است. سرانجام با شناسایی آخرین مخفیگاه متهم در یکی از باغ‌های حاشیه شهر دزفول‌، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با گرفتتن نیابت قضایی به دزفول اعزام و سرانجام در ساعت یک بامداد 14 اردیبهشت امسال، عامل جنایت را دستگیر کردند.


سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف متهم به جنایت ، قرار بازداشت موقت او صادر و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته