دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1401 - 16:29
در بیست‌وپنجمین دوره رتبه‌بندی صد شرکت برتر اعلام شد؛

همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش

همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش
همراه اول در رتبه‌بندی صد شرکت برتر ایران، جایگاه نخست را از منظر «فروش» در بین اپراتورهای تلفن همراه کسب کرد و در گروه ارتباطات و مخابرات دوم شد.
کد خبر : 827824

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، «همراه اول» به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور توانست با فروش بیش از ۳۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰، جایگاه دوم گروه «ارتباطات و مخابرات» را در بیست و پنجمین دوره رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران کسب کند.

این رویداد سالانه صبح امروز دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ به همت سازمان مدیریت صنعتی در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما با حضور مقامات کشوری برگزار و از شرکت‌های بزرگ و موثر در اقتصاد کشور تقدیر و تجلیل شد.

در این ارزیابی، شرکت‌های برتر بر اساس شاخص‌هایی همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال زایی»، «بهره وری کل عوامل» معرفی شدند.

با نگاهی به وضعیت گروه «ارتباطات و مخابرات» از منظر بیشترین فروش، هولدینگ مخابرات ایران به عنوان سهامدار شرکت ارتباطات سیار ایران توانسته با بیش از ۳۹۱ هزار میلیارد ریال فروش در جایگاه نخست و سپس «همراه اول» در جایگاه بعدی قرار گیرد.

جایگاه سوم این گروه نیز به شرکت نقش اول کیفیت به عنوان یکی از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های مدیریت شده مخابراتی و فناوری اطلاعات و همچنین وابسته به همراه اول، با فروش بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال در سال گذشته تخصیص یافته است.

گفتنی است سازمان مدیریت صنعتی ایران، به عنوان تنها متولی رسمی و معتبر ارزیابی صنایع کشور، از سال ۱۳۷۷ اقدام به رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران کرده و بیست و پنجمین رتبه بندی صورت گرفته بر اساس عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها بوده است.

بخشی از اهداف سازمان مدیریت صنعتی در رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران شامل «معرفی شرکت‌های برتر ایران انتخاب شده بر اساس رتبه بندی «۱۰۰IMI-»، «گردهمایی مدیران ارشد شرکت‌های دولتی و خصوصی کشور با هدف افزایش سطح همکاری‌های فی مابین»، «ایجاد زمینه برای تعامل بیشتر مدیران و سیاست گذاران اقتصادی کشور با مدیران بنگاه‌های اقتصادی»، «گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی»، «شفاف سازی فضای کسب و کار» است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب