دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1395 - 11:27
دو خبر/

گرامیداشت یاد و خاطر معلم فداکار خاش در دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم بزرگداشت مقام معلم و استاد همزمان با سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) همراه با گرامیداشت یاد و خاطره معلم فداکار شهرستان خاش حمیدرضا گنگوزهی در سالن اجتماعات فجر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش برگزار شد.
کد خبر : 82781

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در این مراسم عنوان کرد که رسالت معلم تعالی انسان‌ها و هدایت آنان از تاریکی جهل و نادانی به روشنایی علم و دانش است که این‌‌ همان رسالت انبیاست.


دکتر ابراهیم صباغ با گرامیداشت یاد و خاطره معلم فداکار شهرستان خاش حمیدرضا گنگوزهی و تبریک روز معلم، تقارن آن با سالروز بعثت معلم بزرگ تاریخ بشریت حضرت محمد (ص) را به فال نیک گرفت و مقام و جایگاه معلمی را بسیار والا برشمرد تا جایی که پیامبر (ص) بعثت خویش را مبعوث شدن به عنوان یک معلم دانست. معلمی که انسان‌ها را از تاریکی و ظلمت جهل و غرور گمراهی برهاند.


وی با توجه به دو حدیث از پیامبر خاتم (ص) در باره جایگاه علم و اهمیت فراگیری آن که نه وابسته به زمان است و نه وابسته به مکان، افزون بر توصیه دانشجویان و جوانان به تحصیل علم و دانش، فرمایش مقام معظم رهبری را یادآور شد که افسران جنگ نرم نیاز به سلاحی بسیار کارآمد در این جنگ بسیار سخت دارند و این سلاح سلاح و علم و دانش است.



حجت‌الاسلام محمدحسین میری، امام جمعه خاش هم جایگاه والای علم و دانش را یادآور شد و تفاوت علم در جهان اسلام با دانش در غرب را در این دانست که علم در جهان اسلام در سایه مکتب پیامبر رحمت قرار گرفته و جنبه اخلاقی در آن نمود بیشتری دارد.


وی گفت: «علمی که با اخلاق و مکتب و آموزه‌های دینی همراه نباشد منجر به تولید سلاح هسته‌ای و بمب اتم می‌شود که بر سر مردم مظلوم و بی‌‌گناه فرود می‌آید.»


محمد اکبر چاکرزهی، فرماندار خاش هم یاد و خاطره معلم فداکار شهرستان را گرامی داشت و وی را الگویی برای همه معلمان و حتی سایر اقشار جامعه دانست که به همه درس فداکاری و ایثار را آموخت.


در پایان این مراسم به استادان دانشگاه به رسم قدردانی، لوح و هدیه‌ای به رسم یادبود و گرامیداشت روز معلم اهدا شد.


جلسه محفل ادبی در دانشگاه آزاد اسلامی



جلسه محفل ادبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش برگزار شد.


ابراهیم صباغ رئیس واحد خاش در این جلسه با توجه به جایگاه بلند شعر در فرهنگ ایران زمین و زبان فارسی، شعر را دریچه‌ای از قلب شاعر به دنیای اطراف توصیف کرد که در قالب آن توان بیان سخنان و موضوعات و مفاهیم مختلف را به شاعر می‌بخشد.


در این جلسه تعدادی از حاضران و اعضای شرکت‌کننده که از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه بودند، اشعاری را قرائت کردند و در پایان به عنوان حسن ختام، صباغ یکی از اشعار خود را قرائت کرد که مورد تشویق و تحسین حاضران قرار گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: روز معلم واحد خاش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته