دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1401 - 15:08
برای استقرار نیرو، تجهیزات و پهپاد؛

عراق بودجه حفاظت از مرز‌ها را افزایش می‌دهد

عراق بودجه حفاظت از مرز‌ها را افزایش می‌دهد
معاون رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به تلاش‌ها برای افزایش بودجه نیرو‌های مرزبانی این کشور، گفت که نیرو‌های مرزبانی عراق به منظور کنترل مرز‌های صعب‌العبور در شرق نیازمند پهپاد‌ها و تسلیحات پیشرفته هستند.
کد خبر : 827545

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق از پافشاری برای اجرای اصلاحاتی در تخصیص بودجه امنیتی در پیش نویس بودجه ۲۰۲۳ این کشور با تمرکز بر حمایت از نیرو‌های مرزبانی بویژه در مرز‌های ایران و ترکیه خبر داد.

مرز‌های عراق بویژه مرز‌های شمالی و شرقی از فناور‌های جدید و سلاح‌های مدرن و حتی پاسگاه‌های کافی برای پاسداری از نوار مرزی با ترکیه و ایران و حتی عربستان و سوریه خصوصا در مناطق کوهستانی و صعب العبور برخوردار نیستند.

در همین راستا، «سکفان سندی» نایب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق امروز یکشنبه در گفتگو با روزنامه «الصباح»، تأکید کرد که مشکلات واضحی در کنترل مرز‌ها غالبا در مرز‌های شرقی با ایران و شمالی با ترکیه وجود دارد.

وی گفت: نیرو‌های مرزبانی عراق نیازمند نیروی بیشتر و فناوری‌های پیشرفته و دوربین‌های حرارتی و دید در شب هستند.

سندی تاکید کرد که بخش بزرگی از مشکلات مرز‌ها به خاطر وسعت مناطق مرزی و کمبود نیرو‌های مرزبانی است و برای همین خواستار افزایش یگان‌ها و تقویت یگان‌های مستقر در مرز و مجهز کردن آن‌ها به سلاح و افزایش ساخت پاسگاه‌های مرزی شده ایم.

سندی گفت: مرز‌های شرقی و شمالی عراق مناطق کوهستانی و صعب العبور است لذا کنترل بر آن‌ها در مقایسه با مرز‌های غربی دشوار است و از این رو، نیازمند به نیروی متخصص و آموزش دیده در این مناطق هستیم.

وی افزود که کمیسیون امنیت و دفاع مجلس به این مسئله رسیدگی می کند و نیازمند حمایت و پشتیبانی با سلاح‌های پیشرفته و پهپاد‌های مدرن و ساخت مسیر‌ها و جاده‌های جدید در مناطق کوهستانی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته