دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از گمانه‌زنی‌ها؛

هزینه‌های جشنواره تئاتر فجر چقدر است؟

هزینه‌های جشنواره تئاتر فجر چقدر است؟
گمانه‌زنی‌ها مبنی بر هزینه‌های جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر مختلف است اما طبق گفته دبیر جشنواره مبلغ ناچیزی از این میزان تا به حال به جشنواره داده شده است.
کد خبر : 827505

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال در حالی برگزار می‌شود که به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها و افزایش قیمت دلار برای دعوت از میهمانان خارجی و هزینه دکور گروه‌ها و سایر هزینه‌های اقامت و اسکان آنها در تهران مبلغی بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه جشنواره خواهد شد.

این مبلغ در حالی گمانه زنی می‌شود که تنها به گفته «کوروش زارعی» دبیر جشنواره میزان ناچیزی تاکنون تخصیص پیدا کرده و گروه‌های اسکان داده شده از شهرستان‌ها به تهران نیز فعلا بدون هزینه برای اسکان در هتل لاله حضور پیدا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، شنیده‌ها حاکی از آن است که مبلغ اعطا شده تاکنون تنها «دو میلیارد تومان» بوده است.

حال یکی از مشکلات جشنواره تخصیص اعتبار اسکان هنرمندان داخلی و خارجی است که گویا تاکنون با لابی در هتل‌ها با هزینه‌های دیگر صورت گرفته است. هنرمندان داخلی شهرهای مختلف قرار است پنج شب در تهران در هتل لاله و هنرمندان خارجی در هتل باباطاهر تهران اسکان داشته باشند.

نکته دیگر هزینه‌های هنگفت دکور زدن و حضور هنرمندان شهرهای مختلف در تهران است که نیاز به کمک هزینه گروه‌ها را بیش از پیش مشخص می‌کند و حال باید دید که وضعیت اعتبار بودجه جشنواره تا پایان اجراها به چه صورت خواهد بود و مسئولان جشنواره از پس هزینه‌های هنگفت کارها و گروه‌های مختلف نمایشی و میهمانان به چه صورت بر خواهند آمد.

این گزارش اضافه می‌کند ، البته شب گذشته وزیر ارشاد اعلام کرد «بودجه جشنواره تئاتر فجر محقق شده است» (اینجا بخوانید)؛ امیدواریم این بودجه بزودی برای سهولت در امر هنرمندان این بخش تخصیص عینی هم بیابد.

سومین روز اجراهای جشنواره تئاتر فجر در سالن‌های تئاتر پایتخت برقرار خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته