دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1395 - 15:31

روز دوم نمایشگاه کتاب تهران/ استقبال بی‌نظیر مردم و تداوم بی‌نظمی سالن‌ها

برگزارکنندگان نمایشگاه بیست ونهم -اعم از مسئولان شهرداری و مدیران ارشاد- هنوز نتوانسته‌اند در برگزاری نمایشگاه، به ثبات و نمره قبولی دست پیدا کنند و باید دید مشکلات موجود تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.
کد خبر : 82723

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، دومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، از ساعات اولیه امروز؛ پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه، با حضور جمع کثیری از بازدیدکنندگان آغاز شد. اما تداوم مشکلات در اطلاع رسانی، بازدیدها را با بی برنامگی و بی نظمی همراه کرد.


حجم بازدیدکنندگان که البته می توان تعطیلی امروز را یکی از دلایل آن خواند، حتی غرفه داران را به تعجب واداشته است. این در حالی بود که یکی از اصلی ترین دغدغه ها در انتقال نمایشگاه کتاب تهران به خارج از شهر و مجموعه شهر آفتاب، افت بازدیدها بود.


به نظر می رسد حجم قابل توجهی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران را شهرستانی ها تشکیل داده اند؛ آنچنان که تعداد قابل توجهی از اتوبوس های مسافربری، در پارکینگ های شهر آفتاب مستقر شده و منتظر بازگشت مسافران خود هستند.


همچنین نزدیک بودن شهر آفتاب به مناطق جنوبی شهر تهران باعث شده هم وطنان ساکن در این مناطق، بیش از سالهای گذشته بازدید از نمایشگاه کتاب تهران را در برنامه های خود قرار دهند.


این حجم از بازدیدکنندگان در ساعات اولیه صبح، تردد از طریق ایستگاه مترو شهر آفتاب را با کندی همراه می کرد و همچنین تعداد شاتل های مستقر در این بخش -50 دستگاه- که مسئولیت انتقال بازدیدکنندگان به بخش های مختلف نمایشگاه را بر عهده داشتند، جوابگو نبودند، آنچنان که مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه خبر از دو برابر کردن این شاتل های برقی در روزهای آتی داد.


گرمای هوا، گرد و غبار و بادهای شدید از جمله عواملی هستند که تردد در بخش های میانی نمایشگاه و فضای باز را با مشکل روبرو می کنند. در سالن ها -خصوصا در سالن های سه قلو- ازدیاد جمعیت باعث شده تهویه هوا آنطور که باید و شاید صورت نگیرد.


مشکل نصب نشدن بنرهای راهنما در ابتدای راهروها و همچنین درج نشدن عنوان بسیاری از غرفه ها بر سردر آن ها، باعث ایجاد بی نظمی و بازدیدهای بی برنامه شده است. بسیاری از بازدیدکنندگان به دنبال غرفه های مورد نظر خود، مدام مشغول پرس و جو هستند و بخشی از بازدیدکنندگان نیز بدون برنامه، سالن ها را قدم می زنند.


با وجود بی نظمی های ایجاد شده به دلیل اطلاع رسانی ضعیف و راهنمایی نشدن بازدیدکنندگان، ناشران پرمخاطب مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته اند، هرچند کم شدن مساحت غرفه ها، بازدیدها و خریدها را با مشکل روبرو کرده و همچنین قطعی دایم و یا مقطعی پوزهای پرداخت الکترونیک، همچنان غرفه داران را با دشواری روبرو کرده است.


به نظر می رسد برگزارکنندگان نمایشگاه بیست ونهم -اعم از مسئولان شهرداری و مدیران ارشاد- هنوز نتوانسته اند در برگزاری نمایشگاه، به ثبات و نمره قبولی دست پیدا کنند و باید دید مشکلات موجود تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد چراکه بی نظمی های موجود باعث می شود از پتانسیل بالای بازدیدها کاسته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته