دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب؛

ماراتن کنکور سراسری با رقابت داوطلبان هنر به پایان رسید

ماراتن کنکور سراسری با رقابت داوطلبان هنر به پایان رسید
رقابت ۳۹ هزار و ۵۵ داوطلب در کنکور هنر با 100 سوال و زمان پاسخگویی 115 دقیقه آغاز شد.
کد خبر : 826927

به گزارش خبرنگار آموزش و پژوهش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، در آخرین روز کنکور سراسری سال 1402، 39 هزار و 55 داوطلب در گروه هنر به رقابت با یکدیگر می پردازند. 

گروه آزمایشی هنر ۳ درس و یک دفترچه دارد که درک عمومی هنر و درک عمومی ریاضی و فیزیک و خلاقیت تصویری است که تعداد سوالات ۱۰۰ و زمان پاسخگویی ۱۱۵ دقیقه است. گروه زبان تخصصی ۷۰ سوال در اختیار دارد که مدت پاسخگویی ۱۰۵ دقیقه است.

آزمون اختصاصی در دو نوبت برگزار می‌شود و نمره هر آزمون تا ۲ سال اعتبار خواهد داشت، ضرایب دروس در هر گروه آزمایشی ثابت بوده و آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود که دروس و ضرایب آن در دفترچه راهنمای آزمون نیز اعلام شده است.

هیچ فرقی بین دو آزمون نیست و حداکثر نمره با انتخاب داوطلبان برای آنان لحاظ می‌شود، درواقع نوبت دوم نوبت تکرار است و افرادی که به هر دلیلی تمایل نداشتند که نمره آزمون اول آن‌ها ملاک قرار بگیرد می‌توانند در نوبت دوم شرکت کنند.

در هر سال دو نوبت آزمون برگزار و یکبار پذیرش و انتخاب رشته انجام می‌شود. در هر نوبت شرکت در آزمون یک نمره کل در آزمون دروس اختصاصی برای داوطلبان ایجاد می‌شود که دو سال اعتبار دارد و در طی دو سال آینده می‌توانند بر اساس آن انتخاب رشته کنند.

هر داوطلب در طی دو سال چنانچه در همۀ آزمون‌ها شرکت کند چهار نمره معتبر آزمون دارد که می‌تواند با هر کدام از آن نمره‌ها انتخاب رشته کند و پذیرش تنها یک بار در مرداد توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته