دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1401 - 13:16
رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر:

حکمی‌سازی تنها راه الهی‌کردن علوم است

حکمی‌سازی تنها راه الهی‌کردن علوم است
محمدمهدی نادری گفت: حکمی‌سازی تنها راه الهی‌کردن علوم بوده و یکی از مشکلات اصلی علوم انسانی و اسلامی قطع ارتباط آن‌ها با حکمت است.
کد خبر : 826822

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از آزادشهر، محمدمهدی نادری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در مراسم اختتامیه مجموعه همایش‌های ملی علوم و حکمت اسلامی در این دانشگاه اظهار کرد: ضعف امروز در ساحت علوم انسانی و علوم سیاسی مربوط به ضعف مدارس یا دانشگاه‌ها، معلمان و کتب درسی نیست؛ بلکه به دلیل نبود ارتباط صحیح بین مبانی، اصول و روش علوم انسانی است.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه، همه علوم ریشه الهی دارند و حکمی‌سازی تنها راه الهی‌کردن علوم بوده؛ چراکه یکی از مشکلات اصلی علوم انسانی و اسلامی، قطع ارتباط آنها با حکمت است.

وی افزود: بدون شک تلاش‌های اخیر مدیران، اندیشمندان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اسلام، نقش ارزند‌ه‌ای در روزآمدی منابع و سرفصل‌های علوم انسانی طبق فرمایش مقام معظم رهبری ایفا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر با تشکر از نگاه ویژه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه علوم انسانی و تدبیر معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه که گام نخست را محکم برداشتند، ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها به دغدغه در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تبدیل شده و استمرار یابد تا نهادینه و منجر به تعالی کشور شود.

به گزارش آنا،  پس از اعلام برگزاری همایش ملی حکمت اسلامی، فقه، حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر تعداد ۱۲۱ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و پس از بررسی و داوری توسط کمیته علمی تعداد ۱۰۳ مقاله پذیرفته و از این تعداد ۱۰ مقاله برای ارائه به‌صورت سخنرانی در همایش انتخاب و بقیه مقاله‌ها به صورت پوستر به نمایش گذاشته شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته