دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در هیئت عالی نظارت مجمع، بررسی شد؛

گزارش نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی

گزارش نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی
بررسی گزارش نظارت بر حسن اجرای «سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی» در جلسه امروز هیئت عالی نظارت مجمع ادامه یافت و بخش هایی از گزارش نظارت بر ۲۴بند این سیاست ها، در سومین جلسه این هیئت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 826737

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، هیئت عالی نظارت مجمع، عصر سه شنبه ۲۷دیماه۱۴۰۱ به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و حضور اعضای این هیئت، تشکیل جلسه داد.

در این جلسه پس از گزارش محمدباقر ذوالقدر از روند بررسی گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه در خصوص ارزیابی راهبردی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دو جلسه قبلی هیئت عالی نظارت مجمع، آیت الله آملی لاریجانی خاطر نشان کرد، از جمله اهداف مهم تدابیر اتخاذ شده در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، کاهش آثار، عوارض و آسیب‌های نوسانات و تکانه ها بر اقتصاد کشور بوده است و بنا بر این بوده است که با اجرای این سیاست‌ها عوارض نوسانات و تکانه‌ها بر اقتصاد کاهش یافته و از دشواری‌ها، به سلامت عبور کنیم. باید در جمع بندی این گزارش علاوه بر تاثیر تکانه ها، به مساله عدم اجرای صحیح سیاست‌ها و مدیریت امور توسط مجریان توجه داشته باشیم زیرا در برخی از رویکردها و جهت‌گیری‌ها، مجریان به سیاست‌های کلی ابلاغی عمل نکرده‌اند.

در ادامه جلسه، فصل سوم گزارش نظارت راهبردی با عنوان «نظارت بر ۲۴بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی» مبتنی بر مفهوم هر بند، شاخص‌های ناظر بر تحقق اهداف و عوامل کلیدی موفقیت آن و نیز دستگاه‌های ارائه دهنده گزارش، طرح شد و مواردی از توفیق و میزان پیشرفت یا عدم توفیق و بهبود نیافتن شاخص‌ها، در نیل به اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و روش شناسی ارزیابی تحقق شاخص‌ها و راستی آزمایی گزارش‌ها و آمارها، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد ضمن تکمیل محتوا و پیوست‌ها در کمیسیون نظارت، پس از مرور این فصل از گزارش و مطالعه آن توسط اعضای هیئت، در جلسه بعد درباره هر بند تصمیم گیری شود.

در ابتدای این جلسه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای هیئت عالی نظارت مجمع، درگذشت والد مکرّم مهندس میرسلیم را به ایشان و خانواده معزا تسلیت گفتند و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و نثار فاتحه برای آن مرحوم طلب غفران الهی و علو درجات کردند. 

خاطر نشان می شود گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع که مشتمل بر سه فصل تدوین شده است و در جلسات قبل هیئت عالی نظارت مجمع، بخش‌های «ارزیابی راهبردی تحقق رویکردها و اهداف کلان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی» و «گزارش عملکرد دستگاه‌ها از اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی» توسط اعضای هیئت مورد بررسی قرار گرفته است و به منظور تکمیل این گزارش، مصاحبه‌های تخصصی و عمیق با اعضای هیئت عالی نظارت مجمع در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته