دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1395 - 15:39

گرامیداشت روز معلم و مقام استاد در واحدهای دانشگاهی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی/ 6

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی، روز معلم و مقام استاد را گرامی و یاد و خاطر استاد شهید مرتضی مطهری را پاس داشتند.
کد خبر : 82669

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیین بزرگداشت روز معلم و تجلیل از استاد نمونه دانشگاه و خانواده معلم فداکار «حمیدرضا گنگوزهی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل چابهار برگزار شد.


دکتر یاراحمدزهی رئیس واحد بین‌الملل چابهار در این مراسم با خیرمقدم به خانواده معلم فداکار حمیدرضا گنگوزهی، درباره ایثارگری این معلم فداکار گفت: «ایثار این معلم فداکار، افتخاری ملی برای خانواده آن مرحوم و مردم این منطقه است.


امام جمعه چابهار نیز در این مراسم، معلمی را وظیفه‌ای ارزشمند در اسلام دانست و کار معلمی را همچون کار انبیا دانست گه در هدایت و روشنگری جامعه نقش بسزایی دارند.


حجت‌الاسلام سید محمد موسوى، درباره احادیث و آیات قرآن کریم درباره مقام و منزلت معلم، افزود: «مقام معلم مقام والایی است و هیچ مقامى بالاتر از مقام معلم نیست و چنین است که معلمان وارثان انبیا محسوب میشوند.


درپایان این مراسم از استاد و مدیر گروه نمونه و خانواده معلم فداکار، حمیدرضا گنگوزهی قدردانی شد.


مراسم گرامی­داشت استاد شهید مرتضی مطهری و نکوداشت مقام استاد و معلم در سالن آمفی­ تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری و نکوداشت مقام استاد و معلم با حضور امام جمعه شهرستان، رئیس و جمعی از مدیران و معلمان آموزش و پرورش شهرستان شبستر، استادان و دانشجویان واحد شبستردر سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد.


امام جمعه شبستر درباره به ابعاد شخصیتی استاد شهید مرتضی مطهری، ویژگی‌­های ایشان را برای حاضران جلسه تشریح کرد.


سرتیپی مدیر آموزش و پرورش شبستر نیز در سخنانی خواستار همکاری بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی با آموزش و پرورش و مساعدت در ادامه تحصیل فرهنگیان شد.


در ادامه معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی نیز گزارشی از امکانات و وضعیت و پتانسیل‌­های واحد شبستر ارائه کرد.


در پایان این مراسم که با همکاری آموزشکده فنی و حرفه‌­ای سمای شبستر برگزار شد، با اهدای لوح سپاس به تعدادی از استادان از آنان قدردانی شد.


همزمان با بزرگداشت هفته معلم و گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری(ره) با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا از استادان این دانشگاه تجلیل شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عبدالرضا باقی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا در این مراسم که در سالن اجتماعات دانشکده تحصیلات تکمیلی این واحد برگزار شد با تبریک هفته معلم و عید مبعث پیامبر (ص)، گفت: «یکی از ویژگی‌های شهید مطهری، عقلانیت‌گرائی و جامع‌نگری در مباحث علمی، فرهنگی و پرداختن به بسیاری از شاخه‌های علوم انسانی است.»


مدیر کل ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم درباره تولید علم در ایران در حوزه نظری و کم توجهی به علوم کاربردی، اظهار کرد: «ارتباط سیستمی میان مطالعات و پژوهش‌ها در محیط‌های حوزوی و دانشگاهی ضعیف است و پایان‌نامه‌های دانشجویان مربوط به مساله شناسی دقیق و منطبق با نیاز و مشکلات جامعه نیست و استادان باید در این زمینه راهنمائی لازم را داشته باشند»


حبیب رضا ارزانی با استناد به کتاب « منیه المرید فی آداب المفید و الستفید » شهید ثانی گفت: «بایدهایی از نظر شهید ثانی در شغل معلمی وجود دارد که می‌تواند اصول موفقیت هر معلمی در تدریس باشد، به عنوان نمونه شجاعت در گفتم نمی‌دانم در موارد لزوم، خوش اخلاقی استاد در ارتباط با شاگرد، ایستادگی در مقابل بدعت‌ها و نادانی‌ها- متانت و وقار و حفظ مرزهای معلم و شاگردی، اخلاص، شهامت در اظهار حق، دریغ نکردن در تعلیم علم و داشتن انصاف در بیان مطالب از جمله این بایدهاست.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در مراسم تجلیل از استادان واحد لنگرود و معلمان سما لنگرود گفت: «خداوند اولین معلم هستی است که به وسیله وحی مردم را به مراتب کمال انسانی دعوت می‌کند و این بندگان خداوند هستند که در عمل کردن به آن، انسانیت را ارزش‌گذاری می‌کنند.


دکتر کیوان صائب ادامه داد: «در سایه این عمل استادانی همچون شهید مطهری به ما معرفی می‌شوند که بعد از گذشت چندین سال در چنین ایامی مراسم باشکوهی به مناسبت شهادتش برگزار می شود.»


وی خاطرنشان کرد: «یکی از موثرترین و والاترین مشاغلی که در سرنوشت جامعه نقش کلیدی دارد، شغل معلمی و استادی است.»


معاون اداری و مالی واحد لنگرود نیز در تبیین مقام علم و عالم در دین اسلام، گفت: «دین مبین اسلام ارزش‌گذاری به مقام علم و عالم را بیش از هر آیین دیگری برای پیروان خود تبیین کرده است، همانطور که معجزه دین اسلام کتاب است و اولین کلمه آن "اقراء" به معنی خواندن است که این موضوع نشان از اهمیت و توجه اسلام به علم و دانایی است.:


هادی متضرع، درباره نقش معلمان و استادان در سرنوشت انسان، گفت: «بیشتر انسان‌های موفق، کامیابی خود را مدیون معلمان و استادان خود می‌دانند و از طرف دیگر افرادی هم هستند که شکست‌های زندگیشان را ناشی از برخورد بد معلمان و استادان دانند.»


به گزارش آنا، صائب در مراسم دیگری که سما لنگرود برگزار شد، شغل معلمی را یکی از موثرترین و والاترین مشاغل‌ها در سرنوشت جامعه دانست و گفت: «در جامعه انسانی، اساسی ترین کار تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می‌کشد، معلم است.»


رئیس واحد لنگرود، افزود: «ارزش و اهمیت هر کاری را باید با نقش و ارزش آن سنجید و اهمیت این شغل که هدایت و ساختن یک فرد است مساوی با زنده کردن همه افراد جامعه است.»


ساحلی، مدیر مدرسه سما نیز با قدردانی از معلمان سما لنگرود، خواستار گسترش ارتباط دوستانه با دانش‌آموزان و ارائه ایده‌های نو در راستای افزایش رغبت دانش‌آموان به مسائل علمی و فرهنگی شد و اظهار کرد: «با توجه به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در جامعه، می‌توان گفت مهمترین نهاد اثرگذار در تربیت و تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش است و معلم به عنوان مدرس می‌تواند نقش حساس و کلیدی در این رابطه داشته باشد.


در پایان این مدارس، با اهدای دسته‌های گل از سوی رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما و دانش آموزان این مدرسه، از زحمات معلمان قدردانی شد.


جشن بزرگ «از پاسداشت مقام معلم تا شکوه بعثت رسول اگرم (ص)» با حضور خانواده‌های کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل در محل سالن آمفی تئاتر شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


رئیس واحد زابل در این مراسم، تقارن مبعث رسول گرامی اسلام (ص) با هفته معلم را اتفاق مبارکی دانست و اظهار کرد: «بعثت پیامبر اعظم (ص) در راستای مسئله ی مهم تعلیم و تربیت اتفاق افتاد.»


دکتر محمد مجوزی افزود: «هنگامی که نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند «براستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شدم»، وظیفه معلمی را از تعلیم و آموزش فراتر تعریف کرده و تربیت و پرورش را مهمترین وظیفه معلمی می‌داند.»


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در کلاس های آموزشی در دانشکده های واحد گرمسار حضور یافت و ضمن تبریک هفته معلم، با اهداء شاخه گل از تلاش های علمی و آموزشی آنان قدردانی کرد.


دکتر طاهره میرساردو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، دکتر اکبر محمدی معاون آموزشی و دکتر محمدرضا محمدی ملایری معاون پژوهش و فناوری واحد گرمسار به همراه روسای دانشکده های دامپزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و علوم تربیتی و روانشناسی در کلاس های آموزشی استادان در دانشکده های مختلف حاضر شده و با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به استادان، با اهداء شاخه های گل از تلاش های علمی و آموزشی آنان قدردانی کردند.


در این دیدارها استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار علاوه بر قدردانی از حضور سرپرست و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در کلاس های آموزشی با تبریک هفته مقام معلم و اهدای گل، از اقدامات رفاهی، آموزشی و پیشرفت های صورت گرفته در واحد گرمسار تجلیل کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته