دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1395 - 13:14

مسئول بسیج دانشجویی واحد ساری: برگزاری کنسرت کذب محض است

در پی درج خبری با عنوان «برگزاری کنسرت در دانشگاه مصداق بارز ترویج اباحه‌گری است» ، علاوه بر تکذیبیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، فردی که این خبر به عنوان مصاحبه با او منتشر شده بود، اظهارات نقل شده از خود را تکذیب کرد.
کد خبر : 82662

به گزارش خبرنگار آنا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در پی درج خبری با عنوان «برگزاری کنسرت در دانشگاه مصداق بارز ترویج اباحه‌گری است» به نقل از وی در برخی خبرگزاری‌ها، برگزاری کنسرت را تکذیب کرد.


محمد هاشمی با بیان اینکه برنامه‌ای که از آن به عنوان کنسرت یاد شده است، اساسا کنسرت نبوده و مراسم جشنی بمناسبت پاسداشت روز معلم و عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) بوده است، گفت: اساسا بین جشن و کنسرت تفاوت وجود دارد و مطالب و مباحثی که در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده به هیچ وجه نظر این جانب نیست.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در برگزاری و اجرای مراسم و مناسبتهای دینی و مذهبی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی همکاری و تعامل بسیار نزدیکی با بسیج و تشکل‌ها داشته است و مطالبی که عنوان شده به هیچ وجه مد نظر اینجانب نیست؛ بلکه منظور بنده چند انتقاد از نظر شخصی بوده که هدف از انتقاد نیز کیفی سازی برنامه‌هاست.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در یک فضای باز امکان طرح و انتقاد و بیان نظرات را فراهم کرده است، گفت: همه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری به صورت مصوب و با نظارت نهادهای مسئول بوده و شرایط برای طرح افکار و عقاید فراهم است.


وی از زحمات دکتر نیازآذری به عنوان یکی از چهره‌های شاخص نظام، انقلاب و استان و توجه ایشان به مسائل فرهنگی و همکاری های صمیمانه با بسیج قدردانی و مجددا تاکید کرد که درج مطلب عنوان شده در برخی خبرگزاری‌ها کذب محض است.


به کار بردن الفاظ دور از شئون اسلامی، توهین به قشر فرهیخته جامعه است



محمد اسماعیل جوادی نیز درج خبر برگزاری کنسرت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری را کذب محض عنوان کرد.


فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان اینکه درج خبرهای این چنینی با هدف مخدوش کردن چهره بسیج و ایجاد بدبینی در قشر دانشجو نسبت به این نهاد مقدس است، خواستار پیگیری و برخورد مسئولان بسیج دانشجویی استان و شهرستان با این موضوع مهم شده است.


وی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد تشکل‌ها به عنوان یک نهاد مستقل، گفت: این برنامه توسط تشکل‌ها که بسیار منسجم و فعال عمل می‌کنند و به مناسبت گرامیداشت روز معلم و بعثت پیامبر اکرم برگزار شده است که مراسم با تصویب و نظارت شورای فرهنگی انجام شده و به چالش کشیدن دانشجویانی که با امید و انگیزه‌های بالا در حال فعالیت‌های فرهنگی هستند به دور از اخلاق اسلامی است.


دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران شدیدا موضوعات مطرح شده در برخی رسانه‌ها را تکذیب کرد و ادامه داد: مراسم جشن عید مبعث بوده است و هیچ عمل و برنامه‌ای خارج از شئون اسلامی و اخلاقی صورت نگرفته و این برنامه با حضور رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شده است.


اسفندیاری با اشاره به استفاده از کلماتی مانند کنسرت و اباحه‌گری در خبرهای منتشر شده گفت: بکار بردن چنین الفاظی در شان اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه نیست

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با محکوم کردن این اتهامات بی‌اساس گفت: به کار بردن الفاظ بدور از شئونات اسلامی توهین به قشر فرهیخته جامعه است و از لحاظ قانونی پیگیری این موضوع را برای دانشگاه محفوظ می‌دانیم.


همچنین در پی درج خبری با عنوان «برگزاری کنسرت در دانشگاه مصداق بارز ترویج اباحه‌گری است» در قالب مصاحبه یک سایت با یک دانشجو، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان توضیحاتی درباره برگزاری جشن روز معلم و عید مبعث با حضور رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان، این گونه اقدامات را توهین به دانشگاهیان دانست.


مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان اینکه این جشن با حضور رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد و خود ایشان به عنوان سخنران ویژه و می‌ه‌مان این جلسه بوده‌اند گفت: این جشن در چارچوب برنامه‌های فرهنگی و رایج و متناسب با شئونات اسلامی و ایام عید مبعث بوده است.



اسفندیاری با اشاره به استفاده از کلماتی مانند اباحه‌گری در خبرهای منتشر شده افزود: به کار بردن چنین الفاظی در شان اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه نیست و با وجود دو شهید گمنام در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و حضور جمع کثیری از بسیجیان طرح این مسائل و بکاربردن الفاظ این چنینی در خبر‌ها بدور از شان دانشگاهیان و توهین به آن‌ها است.


وی با بیان اینکه این حق را برای خود و کلیه بسیجیان مخلص و همیشه در صنحه دانشگاه قائل می‌شویم که مطالب درج شده را در مراجع ذیصلاح پیگیری نماییم، توصیه کرد تا اصحاب محترم رسانه در درج اخبار دقت و تامل و بررسی دقیق تری نمایند.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد ساری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته