دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1401 - 12:53
در رویکردی مداخله جویانه؛

لندن به اعدام جاسوس انگلیسی واکنش نشان داد

لندن به اعدام جاسوس انگلیسی واکنش نشان داد
نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس از اینکه ایران جاسوس سرویس اطلاعات مخفی لندن را به دار مجازات آویخت، ابراز ناراحتی کردند.
کد خبر : 825955

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از ایندپندنت، اجرای حکم «علیرضا اکبری» که به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعات مخفی انگلیس، به دار مجازات آویخته شد، واکنش مقامات لندن را در پی داشت.

در همین رابطه، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی مداخله جویانه، اعدام اکبری را که تابعیتی ایرانی-بریتانایی داشت، اقدامی «بی رحمانه و بزدلانه» توصیف کرد و مدعی شد که ایران احترامی برای حقوق بشر قائل نیست.

همزمان، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد که این اقدام ایران از سوی لندن بی پاسخ نخواهد ماند.

صبح امروز، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI ۶ و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشور‌های مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان دهنده ارزش محکوم، اهمیت دسترسی‌های او و اعتماد دشمن به وی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته