دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ساپینتو عصبانیت خود را کنترل کرد

رشیدی: اولین اشتباه برابر سپاهان آخرین اشتباه استقلال است

رشیدی: اولین اشتباه برابر سپاهان آخرین اشتباه استقلال است
پیشکسوت تیم استقلال گفت: سپاهان تیم کم‌نقصی است و مقابل این حریف باید هوشیار بود چون اولین اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه باشد.
کد خبر : 825925

منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص عملکرد استقلال در نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران و همچنین برتری در نخستین بازی جام حذفی اظهار داشت: استقلال فصل را نامطمئن اغاز کرد و امتیازات مهمی را از دست داد اما به مرور شرایط بهتری پیدا کرد و تا هته سیزدهم عملکرد آماری خوبی داشت. در دو بازی آخر نیم فصل شاهد بازی‌های ضعیفی بودیم و تنها یک امتیاز به دست آمد. به صورت کلی پس از جام جهانی استقلال در هماهنگی دچار نقص بود و پیروزی‌هایی که به دست آمد هم بر اثر اشتباه تیم مقابل بوده است. در خطوط دفاعی و میانی شرایط ایده‌آل نیست و باید بهتر شود، قدرت گلزنی تیم هم مثل گذشته نیست و باید مهاجمان فرصت‌طلبی بیشتری از خود نشان دهند تا تیم بتواند نتایج قابل قبول‌تری بگیرد.

**معضل هافبک بازی‌ساز استقلال رفع شود

وی ادامه داد: در بازی با تراکتور شرایط تیم تا حدود زیادی بهتر شد اما در این بازی موقعیت‌های گلزنی زیادی به هدر رفت و به نظرم دلیل آن به شرایط روحی بازیکنان برمی‌گردد. وقتی فرصت‌های خیلی خوب گلزنی تبدیل به گل نمی‌شود و بازیکن نمی‌تواند تصمیم درستی برای استفاده از فرصت خود بگیرد این موضوع به فشار بیش از حد روی تیم بازمی‌گردد که باید رفع شود. در دیدار با تراکتور مهدی قائدی بر خلاف بازی‌های قبلی که بازی به بازی ضعیف‌تر بازی می‌کرد به داد تیم رسید و توانست دو پنالتی بگیرد تا باز هم شاهد باخت به تراکتور نباشیم. در این دیدار هم مشکل هافبک بازی‌ساز کاملا در تیم مشهود بود و استقلال در این فصل به خاطر نداشتن هافبک طراح با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است. این معضل باید هر چه زودتر رفع شود و با انسجام دفاعی مقابل حریفان بازی کرد، ضمن اینکه مهاجمان هم باید بدون نگرانی از موقعیت‌ها استفاده کنند.

**سپاهان خط حمله زهرداری دارد

پیشکسوت تیم استقلال در مورد دیدار روز پنج‌شنبه با سپاهان و شکستی که در دور رفت مقابل این تیم رقم خود و هم امتیاز بودن دو تیم خاطرنشان کرد: در بازی با چنین حریفی استقلال نباید دچار اشتباه شود و از لحاظ جسمانی و روحی آمادگی بسیار خوبی داشته باشد. نتیجه بازی رفت ملاک ارزیابی این بازی نیست بلکه شرایط دو تیم اهمیت دارد. سپاهان همیشه تیم خطرناکی بوده و اگر فرصت پیدا کند باز هم برنده می‌شود. سپاهان تیم کم‌نقصی است و به خصوص در جام حذفی مقابل سایپا بازی خیلی خوبی انجام داد. خط حمله زهرداری دارد و از خط دفاعی خیلی خوبی بهره می‌برد. در مقابل چنین حریفی باید بسیار هوشیار بود و اولین اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه باشد. سپاهان تیمی است که با حوصله بازی می‌کند و در خانه خیلی سخت باج می‌دهد. اصلا نباید در مصاف با این حریف دچار اشتباه شد.

**ساپینتو خودش را کنترل کرد

رشیدی افزود: ریکاردو ساپینتو در هفت بازی این فصل به خاطر محرومیت نتوانست از روی نیمکت تیم را هدایت کند و این موضوع در نتایجی که استقلال گرفت تأثیر داشت. باید از ابتدا به صورت تأکیدی در مورد فرهنگ ایران و شرایطی که در فوتبال کشور وجود دارد با او صحبت می‌شد تا بتواند عصبانیت و خشم خود را کنترل کند. بعد از محرومیت‌ها و غیبت در بازی‌هایی مهم در بازی با تراکتور دیدیم که رفتار ساپینتو بسیار بهتر بود و با وجود آنکه بازی لحظات حساس زیادی داشت اما او خود را کنترل کرد. این روند باید ادامه پیدا کند و نکات مثبت استقلال افزایش یابد تا در نیم فصل دوم امتیازات بیشتری کسب شود و استقلال بتواند بار دیگر قهرمان شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته